کد خبر: ۶۶۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۲ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۱۰ بیمار و ۱۸۸ فوتی جدید/ وضعیت کدام استان‌ها قرمز است؟

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۲ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۱۰ بیمار و ۱۸۸ فوتی جدید/ وضعیت کدام استان‌ها قرمز است؟

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: این استان در ابتدای شیوع بیماری در کشور خیز بسیار شدیدی را در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد و از فروردین ماه موارد ابتلا و بستری در این استان کاهش یافت و در هفته اول خرداد ماه به کمترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. با وجود توصیه‌های بهداشتی از نیمه خرداد ماه، نمودار ابتلا و بستری در این استان دوباره روند صعودی گرفت و شاهد رشد ۲۵ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان ظرف شش هفته گذشته هستیم.

وی افزود: اگرچه به نظر می‌رسد توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک موجب شده که شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به دلیل بیماری تا حدی مهار شود،‌ اما رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در این استان ضروری است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۵ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. در شهرستان‌های پرجمعیت و پرتردد مثل اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا، لنجان، فلاورجان، مبارکه و شاهین شهر وضعیت بیماری حساس‌تر و شکننده‌تر است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته تعداد ۱۳۵ مورد از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این استان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده و ۵۴ مورد از این اماکن طی هفته گذشته پلمب شده‌اند.

لاری گفت: میزان استفاده از ماسک توسط عموم مردم ۷۸ درصد، توسط متصدیان اصناف ۶۵ درصد، استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی ۷۰ درصد و در بانک‌ها و اداره‌ها بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی از ماسک، ضمن توقف روند صعودی، شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان باشیم.

وی بیان کرد: وجود ویروس کرونا با وجود تمام نا امنی و اختلالی که در زندگی بشر ایجاد کرده، فرصتی برای یادگیری و افزایش تاب آوری و تلاش در جهت ساختن جامعه سالم است. امیدواریم با تقویت عزم و اراده خود در رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی، شستن مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک، شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری به بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین