کد خبر: ۶۶۶۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تبلیغات

نکات مهم برای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین

بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک، خرید‌های مورد نیاز خود را از سوپرمارکت‌های آنلاین تهیه می‌کنند و افراد زیادی هم به جای اینکه خرید‌های سنگین و دوره‌ای خود مثل مواد شوینده یا گوشت‌های بسته‌بندی شده را مستقیم از فروشگاه بگیرند، آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

شاید تا پیش از شیوع ویروس کرونا، نیاز به خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین احساس نمی‌شد. در هر محله و منطقه‌ای از شهر‌های بزرگ کشور حداقل یک سوپرمارکت، میوه‌فروشی و فروشگاه محصولات پروتئینی و لبنی موجود بود. در نتیجه نیاز روزمره مردم به کمک این مغازه‌ها به خوبی برطرف می‌شد.

اما با گسترش ویروس کرونا و دعوت به قرنطینه خانگی، تعداد زیادی از مردم برای اولین بار به خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین فکر کردند. البته استقبال از این فروشگاه‌های آنلاین پیش از کرونا هم رواج داشت. برای مثال بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک، خرید‌های مورد نیاز خود را از سوپرمارکت‌های آنلاین تهیه می‌کنند و افراد زیادی هم به جای اینکه خرید‌های سنگین و دوره‌ای خود مثل مواد شوینده یا گوشت‌های بسته‌بندی شده را مستقیم از فروشگاه بگیرند، آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند.

نکات بسیار مهم برای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین

اگر شما هم به تازگی به فکر خرید آنلاین وسایل روزمره خود افتاده‌اید، احتمالا برای شما هم درباره خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین سوال‌های مختلفی پیش آمده است. در این مطلب به همه این سوالات می‌پردازیم.

پیشنهاد: کد تخفیف سوپرمارکت اسنپ مارکت برای خرید انواع مواد غذایی

خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین چه مزایایی نسبت به خرید حضوری دارد؟

شاید خرید غیرحضوری از سوپرمارکت‌های آنلاین به نظر نه‌تن‌ها مزیتی نسبت به خرید حضوری از فروشگاه‌های نزدیک محل کار و زندگی نداشته باشد، بلکه وقت‌گیر هم باشد. بسیاری از افراد معتقدند خرید حضوری دردسر کمتری دارد و انتخاب وسایل و مواد مورد نیاز راحت‌تر انجام می‌شود. اما فروشگاه‌های مجازی ویژگی‌هایی دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها شاید خرید غیرحضوری نه تنها راحت به نظر بیاید، بلکه سودمند و اقتصادی هم باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را با هم می‌خوانیم.

پیشنهاد: خرید از سوپرمارکت آنلاین دیجیکالا با کد تخفیف دیجی کالا

-دسترسی به تنوع بالای محصولات: احتمالا برای شما هم پیش آمده که به فروشگاه و مغازه نزدیک محل سکونت خود بروید و نتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. مغازه‌های محلی هر اندازه هم که بزرگ باشند، قدرت انباردهی آن‌ها محدود است. در نتیجه تنها می‌توانند اقلامی از تولیدکنندگان و شرکت‌های توزیع دریافت کنند که مشتریان همیشگی داشته باشد. البته حتی همین کالا‌های همیشگی هم با محدودیت برند مواجه است. مثلا یک مغازه محلی کوچک می‌تواند حداکثر سه تا چهار برند لبنیات در یخچال‌های خود جای دهد و از این برند‌ها هم فقط چند مدل محصول می‌تواند انتخاب کند. به همین علت اگر می‌خواهید قدرت انتخاب نامحدودی در خرید‌های خود داشته باشید، فروشگاه‌های آنلاین گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

-کالا‌های وارداتی، انواع محصولات و دسترسی به چند برند از یک محصول از جمله مزیت‌های اصلی سوپرمارکت‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های محلی هستند. سوپرمارکت‌های آنلاین برای خرید با تعداد و حجم بالا هم مناسب هستند. اگر یک مناسبت یا مهمانی پیشِ رو دارید و می‌خواهید تعداد زیادی از یک نوع محصول خاص خریداری کنید، انبار‌های این فروشگاه‌ها شما را ناامید نخواهند کرد.

- حمل و نقل آسان: اگر ماشین شخصی ندارید یا فروشگاه‌های خوب مواد غذایی و تره‌بار از شما دور است، خرید غیرحضوری می‌تواند از بسیاری از دردسر‌های احتمالی شما بکاهد. اغلب سوپرمارکت‌های آنلاین، یک سقف خرید مشخص می‌کنند که اگر بیشتر از این رقم خرید کنید، کالا‌های سفارشی شما رایگان ارسال خواهد شد.

-اطمینان از اصالت و کیفیت کالا: برای بیشتر ما بار‌ها پیش آمده که از خرید‌های خود حتی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محلی آشنا ناراضی باشیم. هرچند خرید کالا‌های بسته‌بندی شده سوپری، مثل خرید لباس و اقلام دیگر نیست که هر بسته آن با دیگری تفاوت داشته باشد. اما باز هم این احتمال هست که خرید خوبی نداشته باشیم. برای مثال امکان دارد کالا منقضی شده و ما در فروشگاه متوجه نشده، یا بعدا متوجه شده‌ایم، یا محصولی خریده‌ایم که تنها شبیه بسته‌بندی کالای مورد نظر ماست و همان برندی نیست که مدنظر داشتیم. گاهی حتی می‌خواهیم محصولی را برای بار اول امتحان کنیم و حالا از امتحان آن پشیمانیم.

در سوپرمارکت‌های آنلاین، زمانی که سه‌چهارم مدت زمان استفاده محصولی گذشته باشد، کالا به تولیدکننده یا توزیع‌کننده بازگردانده می‌شود. مثلا اگر کالایی تا شش ماه تاریخ انقضا دارد و چهار ماه از تولید آن گذشته و هنوز در انبار مانده، مرجوع می‌شود. در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید کالا‌ها همگی سالم هستند. در عین حال نام برند کالا در دسته‌بندی‌های مختلف مشخص است. اگر شما به دنبال تنها یک نوع شوینده لباس هستید و بسته‌بندی‌های مشابه آن هم وجود دارد، کافی است نام برند مورد نظر خود را در صفحه سایت یا نرم‌افزار جست‌وجو کنید تا تمام محصولات آن برند نمایش داده شود.

- تخفیف‌های همیشگی: در خرید حضوری بیشتر اوقات، قیمت‌ها مقطوع است. اما سوپرمارکت‌های آنلاین درست مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌های همیشگی دارند. شاید تمام کالا‌ها تخفیف نداشته باشند، اما روی بیشتر آن‌ها درصدی از تخفیف هست و در بخش جداگانه‌ای هم پیشنهاد‌های ویژه روز قرار گرفته‌اند. علاوه بر تخفیف‌های همیشگی و پیشنهاد‌های ویژه، می‌توانید از کد‌های تخفیفی که هر سوپرمارکت به کاربران خود می‌دهد هم استفاده کنید. کد تخفیف اولین استفاده یا کد تخفیف دوره‌ای و مناسبتی از این دست هستند.

نکات بسیار مهم برای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین

محصولات سوپرمارکت‌های آنلاین از کجا تامین می‌شود؟

سوپرمارکت‌های آنلاین معمولا به دو صورت محصولات مورد نیاز کاربران خود را تهیه می‌کنند:

۱- کالا و محصولات مورد نیاز از دسته‌های مختلف در چندین انبار نگهداری می‌شوند و مثل فروشگاه‌های آنلاینِ دیگر، پس از هر سفارش، مواد مورد نیاز، برای سفارش‌دهنده بسته‌بندی و ارسال می‌شوند.

۲- محصولاتی که کاربران سفارش داده‌اند از فروشگاه‌های محلی اطراف کاربر تهیه می‌شود و به دست او می‌رسد.

در روش اول که روش مرسوم خرید‌های اینترنتی است، تمام محصولات در دسته‌بندی‌هایی مانند مواد غذایی، مواد شوینده، محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی انبار می‌شوند. بعد از هر خرید، محصولات مورد نیاز کاربر بسته‌بندی می‌شود تا به دست او برسد. در این روش مانند خرید‌های اینترنتی، سفارش‌ها پس از چند روز به دست کاربر می‌رسد. البته کاربر می‌تواند تاریخ و بازه زمانی ارسال مورد نظرش را در زمان ثبت سفارش انتخاب کند.

اما در روش دوم، سوپرمارکت برای خود انباری ندارد. در نتیجه هرآنچه کاربر می‌خواهد را با تمام شرایط یک سوپرمارکت آنلاین، از مغازه‌های اطراف او تهیه می‌کند. این سوپرمارکت‌های آنلاین، با فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اطراف شهر یا تمام فروشگاه‌های کوچک محلی که توانایی انبار کردن حداکثری محصولات را دارند، همکاری می‌کنند.

درست مانند سفارش غذا، کاربران می‌توانند ببینند در اطراف آن‌ها هر فروشگاه چه محصولاتی دارد و کالای مورد نظر خود را از آن‌ها سفارش دهند. امکان دارد مواد مورد نیاز کاربر در محله اطرافش موجود نباشد و او مجبور شود با پرداخت هزینه ارسال بیشتر، محصولات را از فروشگاه محله دیگری خریداری کند. با این همه مزایایی مانند اعمال کد تخفیف و بررسی کیفیت محصولات در این روش هم اجرا می‌شود.

مزیت اصلی روش دوم، حمایت از کسب‌وکار‌های محلی است. برخی معتقدند با رواج استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و فرهنگ خرید آنلاین، مغازه‌های محلی به مرور با کسادی و ورشکستگی مواجه می‌شوند. این مسئله به سوپرمارکت‌ها محدود نمی‌شود و تمام مغازه‌های فروش کالا مانند لباس، ابزارآلات، لوازم خانگی و کالا‌های دیجیتالی را دربرمی‌گیرد. در نتیجه سوپرمارکت‌های آنلاینی که سفارش‌های کاربران را از فروشگاه‌های محلی می‌گیرند، علاوه بر اینکه از کسب‌وکار‌های خُرد حمایت می‌کنند، تمام مزایای یک سوپرمارکت آنلاین را هم در خود دارند.

مزیت دیگر این سوپرمارکت‌ها سرعت تحویل سفارش‌ها است که می‌توانند در کمتر از چند ساعت و حتی زیر یک ساعت کالای مورد نیاز کاربران را به آن‌ها برسانند.

نکات بسیار مهم برای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین

پیشنهاد: خرید انواع نوشیدنی، میوه، خشکبار و سایر اقلام سوپرمارکتی با جدیدترین کد تخفیف اکالا

فروشگاه‌های آنلاین دقیقا چه کالا‌هایی را می‌فروشند؟

سوپرمارکت‌های آنلاین درست مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند. با گشت‌وگذار بین راهرو‌های مجازی آن‌ها می‌توان هرچیزی پیدا کرد.

مهمترین و اولین چیزی که در سوپرمارکت‌های آنلاین مورد توجه قرار می‌گیرد، مواد غذایی است. مواد غذایی هم دسته‌بندی مخصوص به خود را دارد، اما به صورت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

- لبنیات، در انواع مختلف محلی، بسته‌بندی و فرآوری شده مثل محصولات پروبیوتیک یا بدون لاکتوز
- مواد پروتئینی، شامل گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های گوشتی کارخانه‌ای
- آجیل و خشکبار
- تنقلات بسته‌بندی شده
- خواربار، شامل مواد اولیه پخت غذا مثل روغن، رب، برنج و غیره.
- نوشیدنی، شامل انواع آبمیوه‌ها، شربت، عرقیجات و نوشیدنی‌های گازدار
- چاشنی‌های غذا، شامل ادویه‌جات، دمنوش‌ها و پودر‌های پخت غذا
- مواد غذایی منجمد
- میوه و سبزیجات، در بسته‌بندی و وزن‌های مشخص
- کنسرو و غذا‌های نیمه‌آماده
- دسر و مواد شیرینی‌پزی، شامل پودر کیک و ژله
- نان و شیرینی

در کنار بخش مواد غذایی، دسته‌بندی‌های دیگری هم وجود دارد مانند محصولات ارگانیک، لوازم آشپزخانه و محصولات یک بار مصرف و کالا‌های مصرفی خانگی.

در بخش دیگرِ دسته‌بندی‌های سوپرمارکت‌های آنلاین، کالا‌های بهداشتی، مواد شوینده و لوازم خانگی قرار می‌گیرند که همگی در خانه و محل کار مورد مصرف دارند. در نهایت هم برخی کالا‌ها دسته‌بندی‌های اختصاصی دارند، مانند کالا‌های مادر و کودک، مواد بهداشتی مخصوص آقایان و بانوان، لوازم تحریر و کالا‌های اداری.

سخن آخر

فرهنگ زندگی شهری هر روز بیشتر از قبل ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. افزایش میانگین خرید‌های غیرحضوری در ایران با آمار خرید‌های اینترنتی در سایر کشور‌ها برابری می‌کند. حتی بسیاری از سوپرمارکت‌های محلی و فروشگاه‌های کوچک با راه‌اندازی وب سایت، امکان خرید غیرحضوری مشتریان اطراف خود را فراهم کرده‌اند. در این روزگار، «زمان» برای انسان شهری در اولویت نخست است؛ بنابراین کسب‌و‌کار‌هایی می‌توانند بقای خود را حفظ کنند که همگام با نیاز مشتریان، شیوه درآمدزایی و فروش محصولات خود را بهبود ببخشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تا به حال خرید از سوپرمارکت‌های انلاین را تجربه نکرده‌اید، حتما یکبار آن را امتحان کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین