کد خبر: ۶۶۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

نوبخت:‌ اعتبار تکمیل نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تامین می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام‌ کرد که دولت تدبیر و امید باقی‌مانده اعتبار مورد نیاز را برای تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تامین می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در حاشیه بهره‌برداری آزمایشی از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در گفتگو با خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این نیروگاه یکی از مطالبات دیرینه مردم نوشهر و غرب مازندران بوده است که به لطف خداوند امشب سنجش آزمایشی آن با موفقیت انجام شد.

وی گفت: نیروگاه زباله سوز نوشهر نخستین نیروگاه با فناوری نوین در شمال کشور است که علاوه بر امحای زباله و تولید انرژی، قادر به تبدیل شیرابه به آب مصارف کشاورزی است که نقش زیادی در حفظ محیط زیست منطقه دارد.

نوبخت:‌ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تامین می‌شود

معاون رییس جمهوری با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شمال کشور، گفت‌: موضوع پسماند برای دولت بسیار مهم است و تلاش می‌کند تا با سرمایه گذاری در این بخش به حفظ محیط زیست کمک کند.

نوبخت همچنین با اشاره به بازدیدش از نیروگاه زباله سوز ساری، اظهار داشت: تاکنون کار‌های زیادی برای آن نیروگاه هم انجام شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد و سعی می‌کنیم تا اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

پس از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گره‌های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی، کمبود زمین و نیز محدودیت‌های ورود تجهیزات به خاطر تحریم‌های ظالمانه بود، رفته رفته یکی پس از دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود، شتاب گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز چهارشنبه برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر دکتر نوبخت به مازندران بود.

وی دیروز از طرح‌های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، تالار مرکزی، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

نوبخت را در جریان سفر به غرب استان مازندران، استاندار و جمعی از مدیران کل استان همراهی می‌کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین