کد خبر: ۶۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴

در همایش لشگر فاطمیون در مشهد چه گذشت؟

نخستین همایش بین المللی لشگر فاطمیون پنجشنبه شب با پیام جمعی از رهبران جبهه مقاومت اسلامی در حرم امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مراجع تقلید شیعه در پیام خود به این همایش گفت: امروزه جریان های ضد اسلامی و استکباری خصوصا آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سعی دارند تا مسلمانان منطقه را با حربه قدیمی تفرقه و اختلاف، به جان یکدیگر انداخته و با ایجاد فتنه، آشوب و جنگ، جبهه مقاومت را متزلزل نمایند و آنان را از مطالبه آرمان های اصیل اسلامی و مجاهدت در راه آن، باز داشته و سرمایه های آنان را چپاول و غارت کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی افزود: بی شک جبهه مقاومت افغانستان، جریان نوظهوری نیست. سالهای دور در دفاع از خاک و وطن علیه اشغالگران و امروز در مجاهدت های لشگر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متبلور و متجلی گشته است. شجاعت، استقامت و تلاش رزمندگانی غیور که در مبارزه با دشمن مرز و خاک و قومیت را نمی شناسند و همدوش دیگر برادران ایمانی خود با اتحاد و همدلی، امت واحده ای شده و برای پاسداری و دفاع از فرهنگ فاطمی خوش درخشیده و با نثار جان خویش، شهدای بزرگی را به اسلام تقدیم کرده‌اند.

در همایش لشگر فاطمیون در مشهد چه گذشت؟

وی اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهم همه شهدای راه مقاومت، به خصوص شهدای افغانستانی و بالاخص سردار رشید این جبهه، حاج قاسم سلیمانی را با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) محشور فرماید و همه رزمندگان اسلام را در این مسیر نورانی ثابت قدم دارد.

نقش مهم فاطمیون در وحدت

رهبر شیعیان بحرین نیز در پیام خود به این همایش گفت: شهدای فاطمیون افغانستان، نقش‌های جهادی شهادت طلبانه در دفاع از دین حرمت‌ها، سرزمین‌ها و وحدت داشته‌اند.

شیخ عیسی قاسم افزود: لشگر فاطمیون در ایستادگی قاطعانه در برابر طرحهایی که قصد پراکنده کردن امت و تصرف سرزمین، تحریف هویت و تغییر مسلمات را داشت نقش به سزایی ایفا کرد. مجاهدین فاطمیون افغانستان دشمن صهیونیستی و غرور آمریکایی را به خضوع در آوردند.

وی ادامه داد: جوانان فاطمیون روح‌های عزیز و شریف خود را فدا کردند تا از میلیون‌ها انسان بی گناه و صاحب دلهای پاک حمایت کنند، امنیت مردم را از دست جنایت حفظ کنند. مجاهدین افغانستانی فاطمیون جان خود را فدا کردند و ضرر نکردند و آنچه را با شهادتشان به دست آوردند مساوی با خیر کل جهان نیست بلکه بیش از آن است.

فاطمیون برای نزدیکی ظهور تلاش می‌کنند

معاون فرهنگی حزب الله لبنان هم با ابلاغ سلام دبیر کل حزب الله لبنان به رزمندگان فاطمی گفت: درس عملی که از حاج قاسم آموخته‌ایم، یار حضرت مهدی(عج) کسی است که محدود به جغرافیا نیست، بلکه یک دید جهانی دارد.

شیخ اکرم برکات با بیان این که همه ما مدیون مجاهدان، شهدا و جانبازان لشگر فاطمیون هستیم افزود: این لشگر متشکل از کسانی است که در پیشانی هایشان عزت، پیروزی، شجاعت، فداکاری و صبر را ثبت کرده و از روی ایمان برای نزدیک شدن ظهور تلاش می‌کنند.

مشروعیت حکومت غاصب اسراییلی خیانت است

عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین هم گفت: باعث و مایه تاسف است که بعضی کشورهای امت اسلامی تسلیم تصمیمات اشغالگر صهیونیسم شدند و هر آنچه در حکومت آمریکا دیکته شده است را سر لوحه امور قرار دهند.

خالد بطش افزود: هدف استکبار این است که به اسراییل حق اثبات وجود و داشتن کشور بر سرزمین قدس را بدهند و با ایجاد توافق های کورکورانه که باعث ذلت است مشروعیت را اعلام کنند. مایه تاسف است که راه ورود صهیونیسم به کشورهای اسلامی و بر پایی کنفرانس‌های امنیتی و ورزشی و فرهنگی در آن ایجاد شود. این امور برای این است که امت اسلامی دیگر راهی برای مبارزه و الزامی برای آن بر خود نبیند.

وی با بیان این که تمام تاکید خویش را بر مبارزه و اصرار بر زوال اسراییل خواهیم گذاشت افزود: حق خود را در مبارزه با حقی مسلم می‌دانیم حقی که از امروز با اسلحه احقاق می‌شود. اسلحه‌هایی که نامشان فتحی شقاقی و عبدالله شلح و احمد یاسین است.

عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین گفت: از هر نقشه راه یا فتنه دیگری که بر مشروعیت حکومت غاصب اسراییلی صحه گذارد با نام خیانت یاد می‌شود و تمام مخالفت خود با آن نقشه را اعلام می‌داریم و از همه اطراف امت می‌خواهیم مشروعیت رژیم اشغالگر را پس گرفته و مشروعیت آن را باطل بدانند.

بطش اظهار داشت: از تمامی کشورهای اسلامی در تمام نشست ها و کنفرانس ها در کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که این موضوع را اعلام کنند تا بتوان به غزه و فلسطین و رفع محاصره از آن کمک کرد.

عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین گفت: تاکید می‌کنیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی تنهاست و هیچ دوستی در منطقه ندارد و تمام کشورهای اسلامی و عربی در منطقه بدانند که اسراییل تنها دشمن ماست و ما تمام مسوولیت قتل و غارت امت اسلامی را بر گردن این رژیم می‌دانیم.

بطش افزود: ما تمامی درخواست ها در حکومت لبنان مبنی بر اعلام حکومت اجنبی ها بر این کشور را غیر قابل اجرا و مخالف با آرمان‌های خود و امت اسلامی می‌دانیم و به کشور عزیز لبنان و نیروهای محور مقاومت سلام و درود می‌فرستیم که از طرف کشورهای مستبد غربی مورد هدف قرار گرفته تا بتوانند بر آن سلطه گری کنند.

هیچ قدرتی نمی‌تواند مبارزان را شکست دهد

سخنگوی مقاومت اسلامی نجبای عراق هم گفت: پرچم مقاومت برافراشته و مستحکم است، مسیر دنبال می‌شود زیرا فرماندهان شهید و پرافتخار اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی آن را دنبال کردند و این انتهای راه نیست و نهایت این راه پیروزی است و به تمامی اهداف می‌رسیم و هیچ هدفی بالاتر از تشکیل دولت صاحب‌الزمان(عج) نیست.

نصر الشمری افزود: مبارزان، مبارزه با آمریکا را ادامه می‌دهند و هیچ قدرتی نمی‌توان آنها را شکست دهد. مستکبران امروز جنگ نرم را راه انداخته اند و البته این جنگ برخی فرومایگان را فریب داد اما در مقابل، خود مستکبران را بارها فریفته است زیرا زمینی که زیر پایشان می‌جوشد را نمی‌بینند.

وی با بیان این که پیروزی بزرگ نزدیک است افزود: آمریکا حزب شیطان است و شکست‌ها نشانه‌ای جز شکست اسرائیل ندارد و افزایش فشار و عربده‌های دشمن عامل پیروزی بزرگ مجاهدان است و این از حملات سنگین دشمن به محور مقاومت مشخص است.

در حاشیه این مراسم از همسر شهید ابوحامد بنیانگذار فاطمیون قدردانی و از کتاب روایت زندگی فرمانده و موسس لشکر فاطمیون شهید علیرضا توسلی رونمایی و مراسم وداع با پیکر شهیدان سید عبدالعلی حسینی و علی رضا نعیمی از شهدای فاطمیون همزمان با روز مقاومت اسلامی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین