کد خبر: ۶۶۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵

استقبال جو بایدن از توافق امارات و اسرائیل

رقیب ترامپ و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رقیب ترامپ و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، در این ارتباط، جو بایدن توافق ابوظبی و تل آویو را «گامی تاریخی» توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل، «اقدامی شجاعانه» است.

استقبال جو بایدن از توافق امارات و اسرائیل

بایدن با انتشار بیانیه‌ای گفته است: پیشنهاد امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز است.

نامزد انتخاباتی آمریکا در عین حال در بیانیه خود از طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: طرح الحاق، ضربه‌ای کاری به صلح وارد می‌اورد و به همین دلیل است که من اکنون با آن مخالف هستم و در کسوت رئیس‌جمهور نیز با آن مخالف خواهم بود.

این واکنش بایدن پس از اعلام توافق ابوظبی و تل آویو برای عادی سازی روابط سیاسی صورت گرفته است.

جرزالیم پست در این ارتباط گزارش داده است که تل آویو و ابوظبی روز پنجشنبه به یک توافق تاریخی دست یافتند که براساس آن روابط دو طرف به سمت عادی سازی کامل مناسبات دیپلماتیک حرکت خواهد کرد.

در این گزارش گفته شده که این توافق با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به دست آمده است.

همچنین براساس آنچه اعلام شده، در نتیجه توافق دو طرف و بنا به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا و با حمایت امارات، اعلام حاکمیت تل آویو بر مناطق اعلام‌شده در «طرح صلح» ترامپ معلق خواهد شد و صهیونیست‌ها به جای آن تلاش‌های خود را بر توسعه روابط با سایر کشورهای عربی و اسلامی متمرکز خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین