کد خبر: ۶۶۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

تست کرونای ۱۲ هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تاکنون تست کرونای ۱۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول که شامل شهرهای دزفول، شوش و گتوند است مثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف پریدار شامگاه پنجشنبه در برنامه سلامت خونه شبکه استانی خوزستان گفت: وضعیت بر اساس تعریف تعداد بیمارانی که به طور متوسط در روز در ۲هفته گذشته در بیمارستان بستری شده اند سفید است و وقتی گفته می‌شود وضعیت سفید است یعنی تعداد بیماران بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک روز زیر سه نفر است که با جابجا شدن چند نفر بستری در یک روز ممکن است این رنگ بندی تغییر کند.

وی با بیان اینکه روند بیماری اهمیت دارد و رنگ بندی همه چیز را در خصوص نحوه انتقال، شدت و سرایت بیماری نشان نمی‌دهد افزود: از اردیبهشت پیش بینی شده بود با این سطح قرنطینه احتمال میرفت افزایش بیماری داشته باشیم که این افزایش نیز در استان مشاهده شد.

تست کرونای ۱۲ هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کاهش آمار بیماران کرونایی بستری در استان به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در پی اعتماد به هشدار‌ها بود و ماحصل آن کاهش بیماران بستری بود.

وی افزود:، اما این کاهش حدود یک سوم پیک است یعنی اگر قبلا روزانه ۳۰ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی دزفول بستری می‌شدند الان متوسط بستری به ۱۰ تا ۱۲ بیمار رسیده و همچنان چگالی تست ما بالای ۳۰ درصد است و از هر ۱۰۰ بیماری که تست می‌شوند ۳۰ نفر مثبت می‌شوند.

پریدار با بیان اینکه قدرت بازگشت بیماری در هر زمانی وجود دارد گفت: طبق محاسباتی که صورت گرفته از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، هنوز ۶۵۰ هزار نفر با این ویروس مواجه نشده اند و این نشان می‌دهد همچنان در معرض خطر هستیم و اگر رعایت نکنیم دوباره وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

پریدار گفت: گزارشات حاکی است که پروتکل‌ها در شهر‌های شمال خوزستان کامل رعایت نشده و در برخی موارد نیروی انتظامی برای جلوگیری از برگزاری عروسی، عزا و باغ ویلا‌ها ورود کرده که مجموع این عوامل باعث شده آمار افزایش یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: بخش اقتصادی یک متغیر مهم است که با بازگشایی مراکز تجاری و بازار آمار بیماران کرونایی را افزایش داد، ولی تبعات محدود کردن فعالیت‌های اقتصادی کمتر از تلفات کرونا نیست، از طرفی نمیتوان وضعیت مدارس، دانشگاه‌ها و کنکور را اینگونه نگه داشت پس باید موارد غیرضروری را حذف کرد.

وی با بیان اینکه امکان ندارد بازگشایی صورت گیرد و آمار افزایش نیابد گفت: ماسک یکی از قوی‌ترین ابزار‌های بین المللی و یکی از پنج پروتکل بهداشتی است که باید رعایت شود که باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و اینکه مردم باید بدانند خودشان نیز بسادگی می‌توانند در منزل ماسک تولید کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص عزاداری محرم نیز گفت: هرکجا تجمع باشد نمیتوان به صورت ۱۰۰ درصد بیماری کووید۱۹ را کنترل کرد، اما تصمیم این است که طبق مصوبات ملی و استانی مراسم‌ها باید برگزار شود که باید دید چطور باید برخورد کرد، فاصله اجتماعی باید رعایت شود، عزاداری‌ها در فضای سربسته نباشد یا سقف مکان ارتفاع ۶ متری داشته باشد و تهویه داشته باشد.

وی متولی این مراسم‌ها را سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: نذورات باید به صورت بسته بندی توزیع شود و عزاداران حتما ماسک داشته باشند ضمن اینکه امکان رعایت پروتکل‌ها در جمعیت چندهزار نفری وجود ندارد.

امروز تست کرونای ۲هزار و ۶۲۵ نفر در کشور مثبت شده است، یکهزار و ۲۴۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و حدود ۱۷۴ نفر نیز فوت شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین