کد خبر: ۶۶۶۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

تصاویر| شهرک متروکه معدن‌نشینان

این خانه‌ها که در نزدیکی معدن بنا شده، قریب ۴۰ سال میزبان معدنچیان و خانواده آنها بودند. با گذشت زمان و بومی‌سازی کارگران معدن، همچنین فرسوده شدن خانه‌های سازمانی و نیز مشکلات فراوان در راه تولید به مرور ساکنان منازل خود را ترک کرده و خانه‌ها متروکه شد و نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر در این شهرک زندگی جریان ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان آزادشهر در استان گلستان و در مسیر جاده خوشش ییلاق به شاهرود معادن زغال سنگی وجود دارد که در نزدیکی روستاهای رودبار و قشلاق واقع شده است.

مجوز احداث این معدن در تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۳۶ در طی یک قرارداد ۲۵ ساله از وزارت اقتصاد وقت اخذ شده و در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۷۸ شرکت سیمان شرق پروانه استخراج این معدن را به مدت ۲۵ سال دیگر اخذ کرده است.

در ابتدای تشکیل معدن، تعدادی از کارگران از استانهای خراسان و سمنان به صورت مهاجر به این معدن آورده شده و در خانه‌های سازمانی مسکن داشتند. این خانه‌ها که در نزدیکی معدن بنا شده، قریب ۴۰ سال میزبان معدنچیان و خانواده آنها بودند.

طی سالهایی که معدنچیان در این شهرک زندگی می‌کردند از امکانات رفاهی مانند حمام عمومی، خانه بهداشت، مسجد و... بهره مند بودند اما با گذشت زمان و بومی‌سازی کارگران معدن، همچنین فرسوده شدن خانه‌های سازمانی و نیز مشکلات فراوان در راه تولید به مرور ساکنان منازل خود را ترک کرده و خانه‌ها متروکه شد و نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر در این شهرک زندگی جریان ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین