کد خبر: ۶۶۶۵۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
با تاکید بر حل عادلانه مساله فلسطین؛

روسیه از توافق امارات و اسراییل استقبال کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از توافق اسراییل و امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط که با میانجی گری آمریکا بدست آمده است استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: با دقت بیانیه مشترک دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات را بررسی کردیم که در آن به توافق برای عادی سازی کامل روابط اسراییل و امارات عربی متحده اشاره شده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآورشد: کشور ما در تمام مراحل اقدامات برای حل مسائل خاورمیانه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، یکی از سران روند صلح خاورمیانه و عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه همواره به حل و فصل برای مسائل منطقه اعتقاد داشته که بخش کلیدی آن باید راه حل پایدار و عادلانه برای مناقشه فلسطین بر اساس قوانین بین المللی، ابتکارات صلح عربی و اصل اساسی دو حکومت باشد و مطابق ان فلسطین و اسراییل بطور مسالمت امیز در مرزهای شناخته شده بین المللی در کنار یکدیگر خواهند بود.

روسیه از توافق امارات و اسراییل استقبال کرد

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

امارات و عربستان سعودی در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا طی سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

«در این ارتباط به این نکته توجه کردیم که مطابق با بیانیه سه جانبه، اسراییل گسترش حاکمیت خود بر اراضی اشغال شده کرانه باختری رود اردن را متوقف می کند.»

بیانیه وزارت خارجه روسیه افزود: این را جزء کلیدی می دانیم زیرا این گونه طرح ها مانع اصلی در مسیر مذاکرات فلسطین و اسراییل بود. اجرای آن منجر به ازبین رفتن دورنمای ایجاد کشور فلسطین با سرزمین یکپارچه می شد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در بخشی از بیانیه سه جانبه گفته شده است که طرف ها به تلاش برای دستیابی به راه حل عادلانه، پایدار و جامع برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ادامه می دهند.

«بار دیگر خاطرنشان می کنیم که پایه و اساس آن را به رغم برخی پیشنهادهای یکجانبه، باید معیارهای قوانین بین المللی برای حل مساله فلسطین تشکیل دهد.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه مساله فلسطین مساله مرکزی در روند جستجوی صلح در خاورمیانه است، گفته است: بدون حل این مساله که برای دو طرف باید عادلانه باشد، ثبات نخواهد بود.

بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآورشد که این مساله ابعاد منطقه ای مهم دارد که در ابتکارات صلح عربی تایید شده از سوی جامعه جهانی منعکس شده است.

این بیانیه اادامه داد: در این مرحله که مناقشه ها منطقه را فرا گرفته و شیوع همه گیری ویروس کرونا مشکلات متعدد بوجود آورده است، نیاز به انسجام تلاش های بین المللی و منطقه ای وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه یادآورشد: فقط با همکاری همه بازیگران مربوطه در وهله اول با حل مساله فلسطین می توان به ثبات اوضاع در خاورمیانه دست یافت.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در پایان بر آمادگی مسکو برای همکاری با سایر بازیگران بین المللی و منطقه ای به منظور دستیابی به صلح پایدار در منطقه خاورمیانه ازجمله در چارچوب گروه چهار میانجی گران بین المللی این منطقه تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
1
روسیه منطقش بودن در قدرت است سیاستش عقیدتی نیست و کار ی را میکند که به صلاح کشورش میباشد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
1
بله،جهان به سمت صلح و آرامش خواهد رفت گرچه هستند کسانی که دلخوش به این مقدار نباشند...
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
2
روسیه کشور رنگ به رنگ و نیرنگ باز است.صبحانه را با یکی میخوزد نهار را با اسراییل و شام را با آمریکا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین