کد خبر: ۶۶۶۶۳۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

شروع سرخ بازار سهام در اول هفته؛ چرا بورس منفی شد؟ شاخص منفی می‌ماند یا نه؟

پس از گذشت هفته پر فراز و نشیب بورس در حالی که پیش‌بینی‌ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می‌داد اما شاخص بورس تا حدود دو ساعت اول کار خود، حدود ۶۰ هزار واحد ریزش داشت.سیر نزولی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی رضایتی، کارشناش بازار سرمایه درباره علت ریزش شاخص بورس در روز شنبه گفت: مجموعه عوامل زیادی باعث تاثیرگذاری بر بازار امروز شده‌اند اما آخرین عامل اتفاقات شورای امنیت بود که به نوعی چشم‌انداز تورم و رشد دلار را مخدوش کرده است.

وی افزود: از طرفی از اوراق سلف نفتی انتظار می‌رود که نرخ سود را افزایش دهد تا بتواند نقدینگی بیشتری جذب کند که این خودش ضربه‌ای به بازار محسوب می‌شود، غیر از اینها ما شاهد خروج پول در نهادهای عمدتا دولتی مانند پتروشیمی و خودرویی بودیم. در سوی دیگر فروش سهام عدالت و آزادسازی مرحله دوم آن چشم‌انداز خروج پول دیگری را نشان می‌دهد که مبلغش هم کم نیست و هیچ سیاست گذاری نظارتی از سوی دولت و نهادهای دولتی روی آن صورت نگرفته است.

شروع سرخ بازار سهام در اول هفته؛ چرا بورس منفی شد؟ شاخص منفی می‌ماند یا نه؟

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ضعف نقدینگی به شدت قابل مشاهده است و دیگر پول کافی که محرک اصلی بازار است در چرخه نیست و در برخی نمادها حبس شده است.اکثر عوامل به ضرر بازار است و حمایتی هم فعلا صورت نگرفته و شاید خیلی منطقی نباشد که به این زودی دولت از بازار حمایت کند.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که ریزش بورس تا چه زمانی محتمل است؟ گفت: پیش‌بینی خاصی نمی‌توان از روند بازار داشت اما معاملات امروز نشانی از بازگشت بازار ندارد.

وی افزود: تا زمانی که بازار از سوی دولت حمایت نشود احتمالا این سیر نزولی ادامه‌دار خواهد بود. دولت می‌تواند با کاهش نرخ سود، افزایش منابع صندوق توسعه و بالا بردن سقف صندوق‌ها و هر ابزار کنترلی دیگری می‌تواند از بازار حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متغیرهای بنیادی به نفع بازار نیست، نرخ سود بانکی صعودی است و چشم‌انداز دلار نزولی است که ترکیب این متغیرها به نفع بازار سهام نیست.

شروع سرخ بازار سهام در اول هفته؛ چرا بورس منفی شد؟ شاخص منفی می‌ماند یا نه؟

شروع سرخ بازار سهام در اول هفته؛ چرا بورس منفی شد؟ شاخص منفی می‌ماند یا نه؟

اختلال در سیستم حسابداری کارگزاری مفید

همچنین در آغاز معاملات امروز بازار سهام، سیستم حسابداری کارگزاری مفید دچار اختلال شده و ضمن نشان دادن اشتباه پورتفو، میزان قدرت خرید را نیز اشتباه نمایش می‌دهد. اگر چه اشتباه نمایشی سبدبان به دلیل عدم دریافت اطلاعات از شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی است ولی کاربران می‎توانند نمادهای خریداری شده در روز معاملاتی چهارشنبه را بدون اختلال معامله کنند.

در حال حاضر قدرت خرید بسیاری از کاربران منفی نمایش داده شده و برخی دیگر نیز از قدرت خریدشان کاسته شده است. به نظر می‌رسد این اختلال برای برخی کاربران در هر دو سامانه ایزی‌تریدر و مفید آنلاین وجود دارد.

مدیر روابط عمومی کارگزاری مفید نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد :« مشکل ایجاد شده در خصوص مانده حساب برای برخی کاربران محترم موقتی بوده و به زودی برطرف خواهد شد، لذا جای نگرانی وجود ندارد.»

اختلال در سامانه حسابداری کارگزاری‌های در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده و البته این بخشی از مشکلاتی است که مشتریان کارگزاری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. قطعی و اختلال در ورود به سامانه، کندی ثبت سفارش‌ها و همچنین عدم تخصیص عرضه اولیه بخشی دیگر از چالش‌هایی است که با ورود کدهای بورسی جدید به بورس پیش روی معامله‌گران قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
11
کلا گند زدن به همون یه ذره دار و ندار ملت...
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
2
2
بورس قمار خانه ای بیش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
3
خدا ازشون نگذره به جای این که دولت برا مردم ثروت ایجاد کنه مردم خودش داشت یه مرثیه ای برا خودش میخوند که اونم نمیذارن ... دولت بدجور دست در جیب مردم کرده داره با پول مردم بر مردم حکم میکنه......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
1
به این آقای روحانی بگید وارد هر کاری شدی گل کاشتی واقعا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
2
مطمین هستم که امروز سبد گردان های مفید خودشان مشغول خرید بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
0
من امروز هر چقدر فروش زدم نشد که نشد آخرشم گفتم هر چه بادا باد هر چی سود کرده بودم رفت تازه تو زیانم اگه اینجوری پیش بره چه کنیم کسی هم نیست به داد ما برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
2
0
بورس ایران چیزی جز به بند کشیدن مردم نیست
چرا باید یک جوان با مقداری سرمایه به جای اینکه به ورزش زندگی خوب کار حلال و... فکر کند مدام خانوادگی کارشان شده بازار بدون فرهنگ بورس
N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
هرچی ک سود داشتم تو سهام شستاو فولاد همشو از دست دادم حتی پول خودمم نصفشو از دست دادم
خدا ازشون نگذره یهو زیر همه چی و خالی کردن و همرو بیچاره کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین