کد خبر: ۶۶۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

بنزین به حساب فرد واریز شود یا خودرو؟

تقریبا نیمی از جامعه از سوبسید بنزین استفاده نمی‌کنند و حتی کسانی که تعداد بیشتری اتومبیل دارند یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.
بنزین به حساب فرد واریز شود یا خودرو؟
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا صالحی درباره طرح جدید مجلس مبنی بر تخصیص بنزین به فرد به جای خودرو اظهار داشت: اصل این موضوع که یارانه بنزین و بقیه حامل‌های انرژی به مردم نمی‌رسد، حرف درستی است، متاسفانه تقریبا نیمی از جامعه از سوبسید بنزین استفاده نمی‌کنند و حتی کسانی که تعداد بیشتری اتومبیل دارند یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.

وی افزود: در کنار تعدیل بحث یارانه بنزین که از رهگذر افزایش سهمیه و اعطای یارانه خواهد بود، باید دید آیا به سمت واقعی‌سازی قیمت هم حرکت خواهیم کرد یا خیر؟

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در ادامه گفت: با واقعی‌سازی قیمت بنزین به سمت ثبات و واقعی‌سازی رشد اقتصادی می‌رویم و از طرفی دولت هم در این مسئله ذینفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این سیاست بدرستی انجام شود، درآمد دولت هم از محل یارانه‌ها بالا می‌رود و به جای اینکه از محل مالیات به مردم فشار وارد شود، دولت می‌تواند از محل حامل‌های انرژی بخشی از درآمدهای خود را جبران کند.

صاحلی خاطرنشان کرد: سازوکار این طرح باید اندیشیده شود، اینکه در قالب کارت انرژی میزان مابه‌التفاوت واریز شود و یا اینکه بنزین به خانوار تعلق گیرد.

وی اصل طرح تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این اقدام اقتصاد خانوار تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما باید جوانب کار دیده شود و موضوع واقعی‌سازی قیمت هم مدنظر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
5
به شما نصیحت میکنم با بنزین دوباره شوخی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
7
قیمتش را هم مجلس انقلابی می خواهد بالا ببرد
من خودرو ندارم اما ضرر افزایش قیمت بنزین به من به مراتب بیشتر از سود ۳۰ لیتر بنزین ماهانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
4
چرا این بازیها را در میآورید. بنزین را میخواهید گران کنید خوب انجام دهید. چرا در هدفتان شگرد گمراه کننده را بکار میگیرید که بعد از دوسال هیچ کاربردی ندارد. ملت شما را شناختند که چه عجوبه ای هستید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین