کد خبر: ۶۶۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

رکورد تازه کرونا در آمریکای لاتین؛ شش میلیون مبتلا

بر اساس آخرین آمارها از جولان ویروس کرونا در آمریکای لاتین به عنوان آسیب دیده‌ترین جغرافیای درگیر به این بیماری، شمار مبتلایان از شش میلیون نفر نیز فراتر رفت.
رکورد تازه کرونا در آمریکای لاتین؛ شش میلیون مبتلا
آفتاب‌‌نیوز :

آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در منطقه آمریکای لاتین که در هفته‌های اخیر به عنوان کانون تازه شیوع ویروس کرونا در جهان شناخته شده است، روز جمعه از مرز شش میلیون نفر نیز گذشت؛ بر اساس تازه ترین گزارش‌ها، میانگین موارد ابتلا در هفته اخیر، روزانه ۸۶ هزار نفر و همچنین بیش از دو هزار و ششصد مورد فوتی ثبت شده است.

به این ترتیب کشورهای آمریکای لاتین به عنوان آسیب دیده‌ترین کشورهای جهان، حدود یک سوم مجموع پرونده‌های موارد ابتلا به بیماری همه‌گیر را در خود جای داده‌اند. این در حالی است که اکثر کشورهای منطقه در حال تسهیل تدابیر قرنطینه‌ای هستند.

سازمان بهداشت پان آمریکن از افزایش سایر بیماری‌ها در منطقه آمریکای لاتین، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و اشباع و کمبود خدمات درمانی و توقف روند واکسیناسیون‌های معمول هشدار داد.

«تب دنگی» از جمله بیماری‌های واگیرداری است که به دلیل شباهت بسیار زیاد با علائم ویروس کرونا، به منزله تهدیدی جدی برای ساکنین منطقه آمریگای لاتین به شمار می رود؛ در سال ۲۰۱۹ بیش از سه میلیون در سراسر آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به تب دنگی مبتلا شدند اما در ژانویه(دی) برخی کشورهای این منطقه گزارش آمار سه برابری ابتلا به تب دنگی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ارائه کردند.

شیوع شدید ویروس کرونا فراتر از بحرانی بهداشتی، آمریکای لاتین را با بحرانی اقتصادی روبرو کرده است؛ بر اساس پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول، اقتصاد این منطقه در سال جاری میلادی شاهد سقوط ۹.۴ درصدی خواهد بود.

انتظار می‌رود نرخ بیکاری آمریکای لاتین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۳.۵ درصد برسد که دو درصد بالاتر از میزان پیش‌بینی در ماه آوریل و پنج درصد بالاتر از پیش‌بینی سال ۲۰۱۹ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که شمار بیکاران این منطقه به حدود ۴۴.۱ میلیون نفر برسد و افزایش ۱۸ میلیون نفری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تجربه خواهد کرد.

برزیل با ثبت بیش از سه میلیون و ۲۷۸ هزار مورد ابتلا بعد از آمریکا در جایگاه دومین کشور درگیر به ویروس کرونا در جهان قرار دارد؛ همچنین تاکنون افزون بر ۱۰۶ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب برزیل به عنوان آسیب دیده ترین کشور آمریکای لاتین، ۱۵ درصد مبتلایان جهانی را در خود جای داده است.

بعد از برزیل، پرو، مکزیک، کلمبیا و شیلی به ترتیب با ثبت بیش از ۵۱۶ هزار، ۵۱۱ هزار، ۴۴۵ هزار، ۳۸۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا با اختلاف کم در رتبه های ششم تا نهم فهرست جهانی قرار دارند.

در ادامه رکوردزنی های کشورهای آمریکای لاتین، پرو و شیلی بالاترین تعداد جانباختگان این بیماری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در جهان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش رویترز، رشد صعودی آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکای لاتین به اندازه ای سریع است که در عرض ۱۱ روز از پنج میلیون مورد ابتلا به عدد شش میلیون نفر رسید.

در حالی که آمریکای لاتین به عنوان آسیب دیده‌ترین منطقه جهان با پیامدهای ناشی از گسترش شدید ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اما تلاش محققان و دانشمندان در برخی کشورهای این منطقه از جمله کوبا، برزیل، مکزیک و آرژانتین برای همکاری با موسسات جهانی و دستیابی سریع به واکسن کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد.

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین