کد خبر: ۶۶۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

واکنش چین به طرح پوتین برای خلیج فارس

وزارت خارجه چین از طرح پیشنهادی رئیس جمهوری روسیه برای تضمین امنیت در خلیج فارس و برقراری نشستی با حضور تمام اعضای برجام استقبال کرد.
واکنش چین به طرح پوتین برای خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته وبگاه «سی جی تی ان» وزارت خارجه چین اعلام کرد که از پیشنهاد روز جمعه روسیه برای برگزاری نشست آنلاین با مشارکت ایالات متحده و طرفهای باقیمانده در برجام (چین، انگلیس، فرانسه ، آلمان و ایران) استقبال میکند تا از رویارویی و تشدیدتنش بیشتر جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین شنبه اظهار داشت که پکن از این اجلاس استقبال میکند و از تلاشهایی که روسیه در جلوگیری از تشدید تنشها درباره توافق هسته ای ایران انجام داده ، قدردانی میکند.

دیپلمات چینی اظهار داشت که پکن به طور مداوم از برنامه توافق هسته ای ایران پشتیبانی میکند و خواستار حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه است.

کرملین روز گذشته در بیانیه‌ای از خواسته «ولادیمیر پوتین» برای برگزاری یک نشست آنلاین با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان و ایران خبر داد. پوتین در بیانیه خود تصریح کرد: «بحث درباره موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل بسیار پرتنش شده است. تنش‌ها همچنان رو به افزایش است. اتهامات بی‌اساسی علیه ایران مطرح می‌شود. پیش‌نویس قطعنامه‌ها با هدف از بین بردن مصوبات متفق‌القول پیشین شورای امنیت تهیه می‌شوند».

پوتین در ادامه ضمن حمایت از برجام تأکید کرد: «روسیه کاملاً به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبند است. حصول این توافق در سال ۲۰۱۵ میلادی، یک دستاورد بزرگ سیاسی و دیپلماتیک بوده و امکان جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه را فراهم آورده و نظام منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را نیز تقویت می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با معرفی مجدد مفهوم امنیت جمعی ۲۰۱۹ خود برای منطقه خلیج‌فارس که به منظور تنش‌زدایی در منطقه گفت: «ما شدیداً معتقدیم که اگر با مسئولیت‌پذیری مناسب به مواضع یکدیگر توجه کرده و با احترام و به صورت جمعی عمل کنیم، می توان بر این مشکلات فائق آمد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
2
ببینید چه بلایی دارند بر سرما میآورند (با حضور اعضای برجام) خود برجام چی کشورهای منطقه چی؟ این دفعه چه کلاهی میخواهند بر سر ایران بگذارند ؟ یک ذره روزنه سیاسی و مانوریکه برای تحدید داشتیم میخواهند ببندند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
2
پکن. و کرملین عاقبت به طرف اجماع امریکا می پیوندند .
چون هردو از مسلمان می ترسند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین