کد خبر: ۶۶۶۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۶ مرداد ۹۹/ شناسایی ۱۰۱۹ بیمار و ۱۴۷ فوتی جدید

استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۶ مرداد ۹۹/ شناسایی ۱۰۱۹ بیمار و ۱۴۷ فوتی جدید

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۷ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان یزد بیان کرد: این استان در اسفند ماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل توجه در ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌ها بود که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت‌های ستاد استانی کرونا از اوایل فروردین تا اواسط خرداد ماه شاهد سیر نزولی موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌های این استان بودیم. با وجود توصیه‌های اکید بهداشتی، از خرداد ماه نمودار بستری روزانه در این استان روند صعودی گرفت و با وجود این‌که در هفته گذشته تا حدی از شدت شیب صعودی ابتلا و بستری روزانه کاسته شده، همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان یزد شکننده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته دو شهرستان دیگر به وضعیت قرمز اضافه شده و در حال حاضر هشت شهرستان شامل ابرکوه، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز، میبد و یزد در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردکان و اشکذر در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بانک‌ها و اداره‌های استان یزد ۷۰ درصد، در وسایل نقلیه درون و برون شهری ۷۵ درصد گزارش شده است. همچنین استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی ۸۰ درصد و توسط کارکنان و شاغلان اداره‌های استان یزد ۸۷ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد: بر اساس بازرسی‌های انجام شده، بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان‌ها و اداره‌های دولتی و کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در مراکز خدمات بیمه و دفاتر پیشخوان دولت است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیات‌های عزاداری استان یزد به برگزاری مراسم پرشور در ایام محرم معروف هستند و هرساله شاهد برگزاری مراسم باشکوه عزاداری در کلیه شهرهای این استان هستیم. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، توصیه و درخواست ما از مسئولان و مردم استان یزد این است که عزاداری در ایام پیش‌رو مطابق با ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم کشورمان در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
3
با نزدیک شدن به محرم آمار کرونا حتما نزولی خواهد شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین