کد خبر: ۶۶۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

اگر سیر نمی‌خورید بجای آن این سبزی را میل کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از خواص مشترک گیاه مرزه با سیر گفت: گیاه مرزه یک ضدعفونی کننده قوی است که خواص ضد التهابی و ضد درد هم دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

داود حاج محمد خانی درباره خواص گیاه مرزه اظهار کرد: این گیاه اشتها آور و از خانواده آویشن است که بیشتر خواص آویشن را هم دارد. پودر مرزه را می‌توان به صورت ادویه در غذا استفاده کرد. گیاه مرزه ضد نفخ است و برای کسانی که به بیماری اسهال دچار شده اند می‌تواند مفید عمل کند.

او بیان کرد: افرادی که از لاغری رنج می‌برند و می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند، این گیاه را با نان و پنیر بخورند و اگر گیاه مرزه با شکر خورده شود برای تقویت چشم مفید است. همچنین در صورتی که با مصلحات این گیاه که عسل و کتیرا هستند، آن را مصرف کنید مسمومیت غذایی گوارشی را درمان می کند. همچنین افرادی که مشکل قلبی دارند این گیاه را فراموش نکنند.

اگر سیر نمی‌خورید بجای آن این سبزی را میل کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: این گیاه را به صورت پخته و دمنوش هم می توان مصرف کرد به این صورت که گیاه مرزه را با انجیر بپزیم و سپس میل کنیم. این روش پخت برای بیماری آسم و تنگی نفس مفید است و همچنین دمنوش آن را هم می‌توانید با ترکیب عناب استفاده کنید که برای درمان غلظت خون اثر قابل توجهی دارد.

او گفت: کسانی که در طحال مشکل دارند گیاه مرزه را در سرکه بخیسانند و سپس میل کنند. اما افرادی که ریه حساسی دارند این نکته را در نظر داشته باشند که این گیاه را به تنهایی میل نکنند. همچنین افرادی که مزاج گرم و خارش بدن دارند این گیاه را کمتر استفاده کنند.

حاج محمد خانی برای برطرف کردن دردهای مفصلی و روماتیسمی حمام دارویی را پیشنهاد داد و افزود: گیاه و تخم مرزه را جوشانده و سپس داخل وان حمام بریزید و نیم ساعت درون آن بمانید، این حمام دارویی را هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین