کد خبر: ۶۶۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

این افراد باید واکسن "آنفلوآنزا" تزریق کنند

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در فصل پاییز، از همه گروه های در معرض خطر خواست حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
این افراد باید واکسن
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین بیگلری اظهار کرد با توجه به نزدیک شدن اواخر تابستان ضرورت دارد گروه های در معرض خطر اعم از سالمندان، بیماران دارای بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، دیابت، زنان باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و کودکان و نیز کارکنان بهداشت و درمان نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

بیگلری تصریح کرد: گروه های پرخطر باید در ماه‌های شهریور و مهر به تدریج نسبت به تلقیح واکسن آنفلوآنزا که توسط داروخانه های کشور در اختیار قرار می گیرد، اقدام کنند.

وی یادآور شد:حدود ۱۵ تا ۲۰ روز طول می کشد تا واکسن آنفلوآنزا در بدن ایمنی ایجاد کند، بنابراین از آنجا که در ابتدای پاییز مسئله شیوع این ویروس مطرح است، ایده آل ترین زمان برای تلقیح واکسن آنفلوآنزا شهریور و مهرماه است.

وی با اشاره به محدودیت توزیع واکسن آنفلوآنزا، گفت: در همین راستا این واکسن ابتدا باید در اختیار گروه های پرخطر قرار گیرد و جمعیت جوان و سالم ضرورتی به تلقیح این واکسن ندارند.

بیگلری خاطرنشان کرد: هر ساله واکسن آنفولانزا جداگانه ساخته می شود و واکسن‌ سالهای گذشته قابل استفاده نیست و امسال واکسن ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ تولید و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا قابلیت مصرف دارد.

این مسئول یادآور شد: آنفلوآنزا موج هایی دارد که از ابتدای آبان ماه آغاز می‌شود و تا انتهای اردیبهشت ماه سال بعد ادامه می‌یابد و افراد در کنار تزریق واکسن باید مراقبت های بهداشتی را هم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

بیگلری خاطرنشان کرد: پس از تهیه واکسن آنفلوآنزا باید با نگهداری در یخچال، زنجیره سرد آن رعایت شود و در نخستین فرصت پس از بیرون آمدن از یخچال تلقیح شود.

وی با بیان اینکه امسال همزمانی آنفلوآنزا و کرونا حساسیت تلقیح این واکسن را بیشتر کرده، گفت: مردم باید بدانند که واکسن آنفلوآنزا هیچگونه ارتباطی با ویروس کرونا و سرماخوردگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تلقیح واکسن آنفلوآنزا ایمنی نسبی تا ۸۰ درصد در مقابل این بیماری در بدن ایجاد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین