کد خبر: ۶۶۷۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۷ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۲۴۷ بیمار ۱۶۵ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۵۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۷ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۲۴۷ بیمار ۱۶۵ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: استان کرمان از جمله استانهایی است که اکنون در شرایط قرمز است. این استان در اوایل شیوع کرونا از اسفند پارسال تا اواسط خرداد امسال شاهد خیز ضعیف موارد ابتلا و بستری این بیماری بود اما از اواسط خرداد موارد ابتلا و بستری روزانه روند صعودی پیدا کرد و از اواسط تیر تا ا واسط مرداد به اوج خود رسید و البته طی چند روز گذشته اندکی از موارد ابتلا و بستری این بیماری در استان کرمان کاسته شده است اما هنوز شرایط این اپیدمی در استان کرمان حساس، ناپایدار و نگران کننده است.

لاری ادامه داد: اکنون ۱۱ شهرستان استان کرمان از جمله بردسیر، بم، رفسنجان، کرمان، منوجان در وضعیت قرمز هستند و هفت شهرستان از جمله جیرفت، راور، شهربابک و کهنوج نیز در وضعیت هشدار هستند. میانگین استفاده از ماسک در این استان ۸۱ درصد است. بیشترین میزان استفاده از ماسک در این استان در بانک ها و ادارات دولتی و کمترین آن در وسایل نقلیه عمومی است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در اصناف و اماکن عمومی استان کرمان ۸۶ درصد است.

وی گفت: از ۱۵ مرداد تاکنون ۸۰ مورد از مراکز صنفی و اماکن عمومی متخلف از پروتکل بهداشتی کرواپنا به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۷۲ مورد از این مراکز متخلف پلمپ شده اند. امیدواریم با همکاری مردم در استان کرمان و سراسر کشور و رعایت اصول سه گانه پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری ۱.۵ تا دو متری، استفاده از ماسک و شستن دست ها، زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین