کد خبر: ۶۶۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

فیشینگ‌کار حرفه‌ای در دام فتای زنجان افتاد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: متهم با طراحی درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به برداشت بیش از ۳ میلیارد ریال از حساب بانکی کاربران کرده بود که در دام پلیس فتای این استان افتاد.
فیشینگ‌کار حرفه‌ای در دام فتای زنجان افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای، اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.

وی در رابطه با اظهارات شاکی پرونده فیشینگ، افزود: بنا به اظهارات، شاکی قصد ورود به اینترنت بانک را داشته که با درج اطلاعات حساب بانکی با پیام تراکنش ناموفق مواجه شده و بلافاصله با دریافت پیامک، متوجه برداشت مبلغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی شده است.

این مسئول با بیان اینکه با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و همه ابزارهای دیجیتالی وی توقیف شد، تصریح کرد: متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه‌ با مستندات و ادله‌های موجود به جعل صفحات اینترنت بانک‌ و دست‌یابی به اطلاعات بانکی کاربران پول‌شویی و خرید انواع ارز اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم با طراحی درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به برداشت بیش از ۳ میلیارد ریال از حساب بانکی کاربران کرده بود که در دام پلیس افتاد، ادامه داد: قابل ذکر است پرونده هم‌اکنون در پلیس فتای زنجان در حال رسیدگی است که شهروندان در صورت داشتن شکایت و کسب اطلاعات بیشتر به پلیس فتای محل سکونت خود مراجعه کنند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از انجام هرگونه تراکنش اینترنتی به پروتکل‌های امنیتی درگاه‌های پرداخت بانکی دقت کنند و با حصول اطمینان از جعلی نبودن سایت نسبت به انجام تراکنش‌های اینترنتی اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین