کد خبر: ۶۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

نخست‌وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی‌اساس خواند

خبرگزاری استرالیا (آی ای) روز سه شنبه از ولینگتن گزارش داد: در حالی که نیوزیلند اخیرا ۱۰۲ روز بدون مورد جدید ابتلا به کرونا را پشت سرگذاشت، جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور نسبت به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اوج گرفتن دوباره کرونا این کشور و کشته شدن تعداد زیادی از مردم آن به شدت واکنش نشان داد و آنرا یک ادعا بی پایه و اساس خواند.
نخست‌وزیر نیوزیلند ادعای ترامپ را بی‌اساس خواند
آفتاب‌‌نیوز :

براساس این گزارش، «دونالد ترامپ» اخیرا در جمع طرفدارانش در مینه سوتا مدعی شده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیوزیلند به شدت افزایش یافته است و از مردم آمریکا خواسته تا به منظور حفظ جان خود به این کشور سفر نکنند.

«جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این سخنان ترامپ به طعنه گفت: هر فردی که اخبار مربوط به کرونا را دنبال کند متوجه می شود که ۹ مورد ابتلا به کرونا در روز در نیوزیلند با ده‌ها هزار ابتلا در آمریکا قابل مقایسه نیست.

وی ادعای رئیس جمهوری آمریکا را اشتباه و بی پایه و اساس خواند.

نیوزیلند اخیرا ۱۰۲ روز بدون مورد جدید ابتلا به کرونا بوده است و با کمتر از هزار و ۳۰۰ مبتلا یکی از موفق ترین کشورها در مهار این ویروس بوده است.

این درحالی است که آمریکا با بیش از ۵ میلیون مبتلا و بیش از ۱۷۰ هزار مورد مرگ به دلیل ویروس کرونا بدترین کشور در مقابله با این ویروس شناخته شده است.

هر دو رهبر به زودی انتخابات بزرگی در پیش دارند؛ این درحالی است که خانم آردرن به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور ناچار به تعویق انتخابات نیوزیلند شده است.

نخست وزیر نیوزیلند در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) برای انتخابات در نظر گرفته شده است و تا آن تاریخ احزاب زمان کافی برای برگزاری کارزار را خواهند داشت.

او هرگونه تاخیر بیشتر در زمان برگزاری انتخابات را رد کرد. حزب کارگر در نظرسنجی ها از محافظه کاران حزب ملی بسیار جلوتر است.

آردرن گفت: همگی ما در یک وضعیت مشابه به سر می بریم. همگی ما در شرایط مشابهی کمپین انتخاباتی برگزار می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین