کد خبر: ۶۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

گرگ‌های گرسنه در تکاب ۲۷ راس گوسفند را دریدند

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: ۳ قلاده گرگ گرسنه با حمله به گله گوسفندان در آغل‌، ۲۷ راس گوسفند را در روستای "حسن‌آباد" بخش تخت سلیمان از هم دریده و تلف کردند.
گرگ‌های گرسنه در تکاب ۲۷ راس گوسفند را دریدند
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب‌الله شیوخی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این حادثه نیمه شب گذشته در حالی رخ داد که گرگ‌های گرسنه به آغل چرای گوسفندان در ارتفاعات این روستا حمله کرده و در بی‌خبری چوپانان و دامداران، گوسفندان گله را یکی پس از دیگری از پای درآوردند.

وی با بیان اینکه گرگها از ناحیه سر و شکم به گوسفندان حمله کردند، اظهارات داشت: این گوسفندان متعلق به ۲ نفر از دامداران روستای حسن‌آباد بود که با تلف شدن آنها ۸۱۰ میلیون ریال به این خانواده‌ها خسارت وارد شد.

دییر ستاد مدیریت بحران تکاب با اشاره به اینکه در این حادثه یکی از دامداران ۲۲ راس و یکی دیگر نیز پنج راس از گوسفندان خود را از دست دادند، بیان‌ کرد: چوپانان همراه گله پس از اطلاع از حمله گرگ‌های گرسنه به گوسفندان برای دور کردن آنها از آغُل تلاش کردند که با فرار گرگ ها بقیه گوسفندان سالم ماندند.

شیوخی ادامه ‌داد: حمله ناگهانی گرگ‌ها در تاریکی شب به گله خوابیده گوسفندان در آغُل موجب افزایش تلفات در بین گوسفند شد.

وی بیان کرد: دامداران هنگام چرای شبانه گوسفندان با هوشیاری کامل عمل کنند تا از حمله گرگ های گرسنه در ارتفاعات و چراگاه‌های منطقه در امان باشند.

روستای حسن‌آباد از توابع بخش تخت سلیمان در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر تکاب واقع شده است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده که با داشتن طبیعت بکر، آب و هوای کوهستانی و مراتع غنی یکی از مهمترین مناطق برای دامداری و دامپروری است و بسیاری از روستاییان این شهرستان از طریق دامداری سنتی امرار معاش می کنند و دام های منطقه نیز از نژادهای با کیفیت و اصیل بوده که محصول شیر و گوشت مرغوب از آنها تولید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین