کد خبر: ۶۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

اعتراض‌های ضدنژادپرستی آمریکا؛تداوم خشونت پلیس در پورتلند

پلیس آمریکا به معترضان ضد نژادپرستی در پورتلند هشدار داد چنانچه درصدد ورود به ساختمان اتحادیه پلیس یا تخریب آن برآیند، با گاز اشک‌آور پاسخ آنها را خواهد داد.
اعتراض‌های ضدنژادپرستی آمریکا؛تداوم خشونت پلیس در پورتلند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس در پیامی توییتری اعلام کرد: هر کس که در رفتارهای جنایتکارانه همچون سرقت یا تباهکاری دست داشته باشد، در معرض بازداشت یا احضار به بازپرسی قرار می گیرد.

پلیس همچنین خبر داد که برخی افسران در جریان اعتراض های پورتلند با نور لیزرهای قدرتمندی هدف قرار گرفته اند که می تواند باعث آسیب دائمی به چشم آنها شود.

شهر پورتلند این روزها صحنه اعتراض های مردمی به نژادپرستی و خشونت پلیس درپی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور است.

فلوید شهروند ۴۶ ساله آفریقایی – آمریکایی بود که براثر فشار زانوی افسر پلیس بر گردنش و جراحات حاصل از آن جان باخت.

در همین حال، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا پیشتر در ماه جاری به دلیل اعزام افسران فدرال به شهر پورتلند برای متفرق کردن معترضان، تحت انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا قرار گرفت.

اعتراضات صلح آمیز مردم شهر پورتلند زمانی به خشونت کشیده شد که در روز ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پورتلند اعزام شدند. نیروهایی که حضورشان در هفته‌های گذشته نه تنها باعث کمتر شدن اعتراض های علیه نژادپرستی در پورتلند نشده، بلکه استقرار این نیروها خشم معترضان را برانگیخته و به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.

شرایط شهر پورتلند به گونه ای است که در این شهر، وضعیت شورش اعلام شده است.

اگرچه برخی از رسانه‌های آمریکایی از توافق فرماندار پورتلند با واشنگتن در مورد عقب نشینی نیروهای فدرال از این شهر خبر داده بودند، «چاد ولف» وزیر امنیت داخلی ایالات متحده گفت: نیروهای پلیس فدرال تا زمانی که فرماندار دموکرات ایالت اورگان طرحی برای رفع اعتراض ها و خشونت ارایه کند، در پورتلند (بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت) می‌مانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین