کد خبر: ۶۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲

بایدن سیاست‌هایش در قبال ایران را تشریح کرد؛ برجام را قوی‌تر می کنم

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته چنانچه در انتخابات پیروز شود با همکاری متحدان آمریکا برجام را قوی‌تر خواهد کرد.
بایدن سیاست‌هایش در قبال ایران را تشریح کرد؛ برجام را قوی‌تر می کنم
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با نگارش یادداشتی در مجله فارن‌افرز به تشریح سیاست خارجی خود در صورت پیروزی در انتخابات پرداخته است.

بایدن درباره سیاست خود در قبال ایران نوشته است: «توافق هسته‌ای تاریخی که دولت اوباما-بایدن بر سر آن مذاکره کرد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد. با این حال، ترامپ در اقدامی عجولانه این توافق را به کناری افکند و ایران را وادار کرد برنامه هسته‌ای خودش را از سر بگیرد و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.»

بایدن در ادامه نوشته است: «من درباره رژیم ایران هیچ توهمی ندارم. این رژیم اقدام به انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سراسر خاورمیانه کرده، معترضان را به طرز بی‌رحمانه‌ای سرکوب کرده و در اقدامی غیرمنصفانه آمریکایی‌ها را بازداشت کرده است.»

جو بایدن در ادامه این یادداشت از سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در عملیات تروریستی دولت ترامپ به شهادت رسید به عنوان «بازیگری خطرناک» یاد کرده اما نوشته ترور او باعث تشدید خشونت‌ها در منطقه شده است.

او درباره برجام نوشته است: «تهران باید به پایبندی دقیق توافق هسته‌ای برگردد. اگر این کار را انجام دهد، من به توافق هسته‌ای باز می‌گردم و از تعهدمان به دیپلماسی برای همکاری با متحدانمان در جهت قوی‌تر کردن و تمدید این توافق استفاده خواهم کرد و همزمان به نحو موثرتری با سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران مقابله خواهم کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین