کد خبر: ۶۶۷۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

بدن پس از خوردن سیب زمینی سرخ شده

اگرچه سیب زمینی سرخ شده که در فروشگاه های فست فود عرضه می شود خوشمزه و وسوسه کننده است، اما شما می توانید با آماده کردن سیب زمینی سرخ شده در خانه بر میزان کالری و چربی اشباع دریافتی از آن نظارت داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیب زمینی سرخ شده به عنوان یک خوراکی خوشمزه و پرطرفدار اما مضر شناخته می شود. سیب زمینی سرخ شده به طور معمول همراه با فست فودها مانند چیزبرگر، مرغ سوخاری و ماهی سرخ شده سرو می شود، از این رو، به راحتی در دسته خوراکی های ناسالم برای شما قرار می گیرد.

اما آیا می دانستید که سیب زمینی سرخ شده می تواند منبع خوبی از مواد مغذی نیز باشد؟ آنچه برای بدن پس از مصرف سیب زمینی سرخ شده رخ می دهد تا حد زیادی به روش آماده کردن آن بستگی دارد.

بدن پس از خوردن سیب زمینی سرخ شده

سرشار از چربی های اشباع است

سیب زمینی سرخ شده که در روغن زیاد غوطه‌ور بوده است، احتمالا سرشار از چربی های اشباع است. مصرف بیش از حد چربی های اشباع می تواند سطوح کلسترول بد خون را افزایش داده و به طور بالقوه خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. به گفته کلینیک کلیولند، سهم چربی اشباع از کل کالری دریافتی روزانه یک فرد نباید بیش از 10 درصد باشد. اگر کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی را هدف قرار داده اید، میزان این سهم برابر با 7 درصد توصیه شده است. پس اگر یک رژیم غذایی حاوی 1,700 کالری در روز را مصرف می کنید، سهم 10 درصد چربی اشباع برابر با 170 کالری است که به طور متوسط 18 تا 19 گرم در روز می شود. یک وعده سیب زمینی سرخ شده می تواند به راحتی این مقدار را افزایش دهد، از این رو باید به اندازه پرس مصرفی خود توجه داشته باشید.

به یک شرط، مواد مغذی بسیاری را در اختیار بدن شما قرار می دهد

آیا می دانستید که سیب زمینی سرخ شده می تواند برای شما خوب باشد؟ این درست است، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آماده کردن سیب زمینی سرخ شده بدون کندن پوست آن و استفاده از روغن کم است. پوست سیب زمینی منبع خوبی از مواد مغذی است که این محصول ارائه می کند.

زمانی که درباره سیب زمینی سرخ شده صحبت می کنیم، بیشتر اوقات پوست سیب زمینی ها کنده شده و در روغن زیاد غوطه‌ور می شوند. برخی از مواد مغذی سیب زمینی در پوست آن وجود دارند، از این رو، پوست کندن به حذف آنها منجر می شود.

یک سیب زمینی سفید اندازه متوسط می تواند 620 میلی گرم پتاسیم، 45 درصد از ارزش روزانه ویتامین C، و 3 گرم پروتئین ارائه کند. افزون بر این، تنها 110 کالری در آن وجود دارد و 26 گرم از کربوهیدرات های پیچیده - نوعی مفید از کربوهیدرات ها - تامین می کند. همچنین، سیب زمینی سفید منبع خوبی برای ویتامین B6 است.

در صورتی که خودتان آن را آماده کنید، گزینه خوبی برای کاهش وزن است

اگرچه سیب زمینی سرخ شده که در فروشگاه های فست فود عرضه می شود خوشمزه و وسوسه کننده است، اما شما می توانید با آماده کردن سیب زمینی سرخ شده در خانه بر میزان کالری و چربی اشباع دریافتی از آن نظارت داشته باشید.

شما می توانید سیب زمینی ها را بدون این که پوست بکنید برش زده، مقدار کمی روغن زیتون روی آنها ریخته و در فر کباب کنید. همچنین، شما می توانید از گیاهان دارویی مانند رزماری به عنوان چاشنی استفاده کنید تا محتوای کلی نمک سیب زمینی سرخ شده را کاهش دهید. این می تواند به معنای دریافت مواد مغذی بیشتر و چربی اشباع و سدیم کمتر باشد.

سیب زمینی احساس سیری را در شما تقویت خواهد کرد

سیب زمینی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی سرکوب کننده اشتها شناخته می شود. شاخص سیری غذاهای رایج که توسط دپارتمان بیوشیمی دانشگاه سیدنی منتشر شد و در آن سطوح احساس سیری ناشی از مصرف غذاهای مختلف با یک نان سفید متوسط مقایسه شد، نشان داد که سیب زمینی در ایجاد احساس سیری سه برابر بهتر از نان سفید عمل می کند.

از این رو، اگر سیب زمینی سرخ شده را در خانه تهیه کنید نه تنها می توانید مواد مغذی بیشتری را از آن دریافت کنید، بلکه می توانید احساس سیری را بیش از هر غذای دیگری تجربه کنید.

سیب زمینی سفید سالم‌تر از سیب زمینی شیرین سرخ شده است

اگرچه سیب زمینی شیرین به عنوان نوعی سالم‌تر از سیب زمینی شناخته می شود، اما سیب زمینی سفید عادی نیز تقریبا مواد مغذی مشابه با آن را ارائه می کند. از تفاوت های اندکی که بین این دو وجود دارد می توان به محتوای بتاکاروتن - پیش‌سازی برای ویتامین A - در سیب زمینی شیرین اشاره کرد که موجب رنگ نارنجی آن می شود.

به طور کلی، اگر سیب زمینی سرخ شده را به روشی سالم در خانه تهیه کنید، چندان هم خوراکی بد و مضری نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
بااین وضعیت درآمد .یعنی سیب زمینی هم نخوریم؟خاک شمال هم 10کیلو 20هزارتومان است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین