کد خبر: ۶۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

آیا پوتین در حال دور شدن از لوکاشنکو است؟

رئیس جمهور روسیه ظاهرا در حال بازی نقش واسطه‌ بین رهبران اروپایی مانند آنگلا مرکل، صداعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بوده با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس است؛ کسی که بعد از ۲۶ سال در قدرت بودن، معترضان خواستار برکناری‌اش شده‌اند. این‌طور که به نظر می‌رسد، پوتین به جای حمایت واضح از متحد قدیمی خود، به سمت یک راه‌حل دیپلماتیک گرایش پیدا کرده است.
آیا پوتین در حال دور شدن از لوکاشنکو است؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از هفته‌نامه "ویک"، پوتین روز سه‌شنبه با مرکل، ماکرون و شارل میشل، رئیس شورای اروپا تلفنی درباره بلاروس صحبت کرد. هر یک از طرفین، شرایطی برای طرف دیگر داشتند؛ مرکل به پوتین گفت، لوکاشنکو باید از خشونت در مقابل معترضان خودداری کند، بازداشت‌شدگان سیاسی را آزاد کند و با اپوزیسیون درگیر نشود. این در حالی است که پوتین هشدار داد دخالت اروپا در مسائل داخلی بلاروس، ناپذیرفتنی است. اما، بحث‌ها حاکی از آن است که ظاهر یک برنامه دیپلماتیک در راه است و به نظر می‌رسد پوتین خواهان شرکت در آن باشد. او ظاهراً مکالماتش با دیگران را با لوکاشنکو در میان گذاشته است.

علاقه آشکار پوتین به دیالوگ چندجانبه، به این نظریه اعتبار می‌بخشد که او حاضر نیست کاری کند به خاطر لوکاشنکو شرایط خونینی به بار بیاید. بنا بر این گفته، همه درخصوص نقش مسکو در مذاکرات هیجان‌زده نیستند، حتی اگر در نهایت منجر به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین