کد خبر: ۶۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

توالت‌های سرپایی و معضل گسترش کروناویروس

محققان می گویند استفاده از توالت های سرپایی باعث پخش شدن ذرات کروناویروس در هوا می شود و به همین دلیل باید در سرویسهای بهداشتی عمومی هم ماسک زد.
توالت‌های سرپایی و معضل گسترش کروناویروس
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی‌میل، این محققان اظهار کردند که استفاده از توالت سرپایی در سرویس‌های بهداشتی، باعث می‌شود ذرات حاوی کروناویروس با شدت به هوا پراکنده شوند.

به این ترتیب متخصصان توصیه کرده‌اند که مردم باید در توالت‌های عمومی ماسک بزنند.

محققان چینی چگونگی پراکندگی ذرات در هنگام مصرف توالت سرپایی توسط افراد را شبیه‌سازی کردند که یک اسپری نامرئی از قطرات کوچک بالقوه عفونی ایجاد می‌شود.

آن‌ها دریافتند که به هنگام استفاده، ۵۷ درصد از ذرات از این نوع توالت به بیرون رانده می‌شوند و در عرض کمتر از شش ثانیه روی ران فرد می‌نشیند.

این یافته‌ها به دنبال پژوهش‌های قبلی است که نشان داده بود توالت‌های فرنگی نیز ابرهایی بالقوه از ذرات ویروسی در بالای خود دارند. مخصوصا زمانی‌که درپوش توالت باز مانده باشد.

یافته‌های این محققان بر اهمیت استفاده از ماسک تاکید می‌کند تا با تهدیدات بهداشت عمومی ناشی از کروناویروس مقابله شود.

پروفسور لیو محقق پروژه گفت: از کار تحقیقاتی ما می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از توالت سرپایی در واقع باعث گسترش باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

وی ادامه داد، در دوران پاندمی "کووید-۱۹" استفاده از ماسک در سرویس‌های عمومی باید اجباری شود.

هم‌اکنون در انگلیس استفاده از ماسک در مکان‌های حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه‌های راه‌آهن، فروشگاه‌ها، مکانات تفریحی و اماکن عمومی مانند هتل‌ها الزامی است.

در این پروژه محققان دانشگاه "یانگژو "(Yangzhou) چین حرکت آب به هنگام استفاده از توالت سرپایی و ارتباط آن با هوای اطراف را شبیه‌سازی کردند.

مدل‌های رایانه‌ای آنها نشان داد که نحوه جریان آب باعث گسترش خارجی ذرات می‌شود و بیش از ۵۷ درصد ذرات از توالت به هوای اطراف پخش می‌شوند.

نتایج این پژوهش در مجله " Physics of Fluids" انتشار یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین