کد خبر: ۶۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

افسران شورشی در مالی به گذار مدنی و انتخابات وعده دادند

افسرانی که دولت و رئیس جمهوری مالی را در یک کودتای نظامی سرنگون کردند، امروز (چهارشنبه) در بحبوحه محکومیت‌ها و انتقادهای شدید بین‌المللی به احیای ثبات در این کشور و نظارت بر یک روند انتقالی در راستای برگزاری انتخابات در یک دوره "منطقی" متعهد شده‌اند.
افسران شورشی در مالی به گذار مدنی و انتخابات وعده دادند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم بوباکار، رئیس جمهوری مالی اواخر روز سه‌شنبه استعفا و مجلس را چند ساعت پس از دستگیری توسط شورشی‌های ارتش منحل کرد و کشوری را که با اعتراضات گسترده و حضور شبه‌نظامیان روبروست، بیشتر در گرداب بحران فرو برد.

تا امروز هنوز مشخص نشده است که چه کسی رهبری این شورش را بر عهده دارد.

اما اسماعیل واگو، سخنگوی این افسران شورشی که خود را "کمیته ملی برای نجات مردم می‌خوانند، گفته که آنها این اقدام را برای جلوگیری از ناآرامی بیشتر در کشورشان انجام دادند. وی همچنین از جنبش‌های سیاسی و مدنی مالی دعوت کرد تا برای مطرح کردن شرایطی به منظور ایجاد یک انتقال سیاسی به آنها محلق شوند.

اواخر روز سه‌شنبه، معترضان ضد دولتی در مالی در حمایت از افسران شورشی به خیابان‌های باماکو، پایتخت مالی آمدند. ساعات اولیه امروز خیابان‌های پایتخت مالی ساکت‌تر از روز گذشته بود و غیرنظامیان کمتری در خیابان‌ها حضور داشتند و شواهدی از غارت‌های شب گذشته به چشم می‌خورد.

امروز همچنین کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه بر برگزاری یک انتخابات جدید در مالی در چارچوب زمانی قابل قبول تاکید دارد، در حالیکه چین گفته است که مخالف تغییر نظام در این کشور آفریقایی به واسطه زور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین