کد خبر: ۶۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
دوگانگی تراکتور در پرونده‌های خارجی

گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران، چهارمین شکست تبریزی‌ها می‌شود؟

هر گاه مدیریت و باشگاه تراکتور اعلام کرده هواداران نگرانی در خصوص پرونده‌های خارجی نداشته باشند، باشگاه تبریزی با شکست در آن پرونده روبرو شده و حالا به نظر می‌رسد کوین فورچونه چهارمین خارجی باشد که در ۲ فصل اخیر می‌تواند تراکتور را شکست دهد و مطالباتش را از این باشگاه وصول کند.
آفتاب‌‌نیوز :

کوین فورچونه گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر، در نیم‌فصل لیگ نوزدهم و تنها پس از به ثمر رساندن یک گل برای تراکتور از این تیم جدا شد. جدایی که البته تراکتوری‌ها در همان ابتدا اعلام کردند توافقی بوده اما باز هم شکایت این بازیکن خارجی برای تراکتور دردسرساز شده است.

لودووک دلشات، رییس سابقه کمیته تعیین وضعیت فیفا و وکیل حقوقی این بازیکن مدعی شده باشگاه تبریزی برای نپرداختن به موقع مطالبات این بازیکن، مجموعا یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو جریمه شده است تا این بازیکن تبدیل به چهارمین خارجی دو فصل اخیر تراکتور شود که بدون ارائه عملکرد مناسب از جمع سرخپوشان تبریزی جدا و با شکایت از این باشگاه، مدعی طلب خود می‌شود. پیش از او بازیکنانی چون کوین کونستانت، آنتونی استوکس و لی اروین موفق شده بودند با شکایت از تراکتور در فیفا، مطالبات خود را طلب کنند.

گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران، چهارمین شکست تبریزی‌ها می‌شود؟

این در حالی است که باشگاه تراکتور با انتشار مطلبی با این مضمون " خطری تراکتور را در خصوص حکم پرونده فورچونه تهدید نمی‌کند" خیال هواداران خود را راحت کرد و البته تاکید کرد که این حکم قطعی نیست. نکته مهم‌تر اما بدسابقه بودن باشگاه تبریزی در امثال این پرونده‌ها است و هر بار که مدیران تراکتور به دنبال نگران نشدن هوادارانشان بوده‌اند، سرخ‌ها با بیشترین جریمه ممکن روبرو شده‌اند و مجبور به پرداخت آن و بیان توجیه‌های مختلف شده‌اند.

پیش از این پرونده و در پرونده شکایت استوکس و اروین از تراکتور، مصطفی کاراندیش معاون سابق حقوقی این باشگاه مدعی بوده محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه با کمک گرفتن از دلشات، وکیل سوییسی و خیانت و تبانی این وکیل، تراکتور در این پرونده‌ها سرشکسته بوده و مجبور به پرداخت غرامت به این بازیکنان شده است؛ ادعایی که با دعوای زنوزی و علی خطیر در رسانه‌های مختلف اثبات شد و مالک تراکتور در مصاحبه‌های خود خطیر را عامل این شکست‌ها اعلام کرده بود زیرا او بوده که دلشات را به باشگاه تراکتور و زنوزی معرفی کرده بود.

نکته اصلی اما این است که باشگاه تراکتور کارنامه سفید و پاکی را در پرونده‌های خارجی خود ندارد و با وجود اعلام این باشگاه مبنی بر تاییدیه حکم فورچونه، بعید به نظر می‌رسد فیفا حق را به باشگاه ایرانی دهد. این دوگانگی گفتار و عمل تراکتوری‌ها بارها این باشگاه را در حاشیه قرار داده است و به نظر می‌رسد پرونده فورچونه نسخه جدیدی از این دوگانگی باشد. البته باید منتظر ماند و دید که باشگاه تبریزی چه زمان قرار است در این خصوص توضیحات کاملی با جزئیات لازم ارائه دهد و چه وقت شفاف‌سازی که به آن قول داده بود را عملی خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین