کد خبر: ۶۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد

به دنبال درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت در این خصوص شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دولت روسیه در واکنش به درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به بهانه نقض برجام، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شد.

به گزارش رویترز، منابع آگاه در سازمان ملل متحد به خبرنگار رویترز گفته‌اند که روسیه درخواست کرده است که نشست فوری شورای امنیت برای بررسی این موضوع روز جمعه (امروز) برگزار شود.

روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد

دولت آمریکا پنج‌شنبه شب به وقت تهران طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد رسماً ایران را به نقض تعهدات برجامی خود متهم کرد و خواستار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بعد از ظهر پنج‌شنبه به وقت نیویورک [پنج‌شنبه شب به وقت تهران] با نماینده اندونزی در سازمان ملل سازمان ملل متحد ــ که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به‌عهده دارد ــ دیدار کرده و شخصاً نامه رسمی دولت آمریکا برای درخواست بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی را به وی تحویل داده است.

آمریکا در حالی به دنبال بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با استفاده از ساز‌وکارهای در نظر گرفته شده در برجام است که بیش از 2 سال قبل رسماً از این توافق چندجانبه خارج شده و حتی متحدان اروپایی این کشور نیز تأکید می‌کنند که آمریکا به دلیل خروج از برجام اجازه ندارد از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

دقایقی پس از آن‌که آمریکا درخواست رسمی خود برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به شورای امنیت ارائه کرد، بزرگترین متحدان اروپایی این کشور یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با این درخواست آمریکا ابراز داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین