کد خبر: ۶۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳

کروز: از دولت ترامپ بابت برداشتن گام نهایی برای لغو برجام تقدیر می‌کنم

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از دولت این کشور بابت برداشتن گام نهایی برای لغو توافق هسته‌ای برجام تقدیر کرده است.
کروز: از دولت ترامپ بابت برداشتن گام نهایی برای لغو برجام تقدیر می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از دولت «دونالد ترامپ» بابت برداشتن «گام نهایی برای لغو» توافق هسته‌ای برجام تقدیر کرد.

او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «من از دولت ترامپ بابت برداشتن گام نهایی جهت لغو توافق هسته‌ای فاجعه‌بار اوباما-بایدن با ایران تقدیر می‌کنم.»

کروز در ادامه مدعی شده اقدامات حکومت ایران، زندگی آمریکایی‌ها و امنیت ملی متحدان این کشور را به خطر می‌اندازد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) با ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

آمریکا در این نامه ایران را به «نقض اساسی» تعهداتش در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) متهم کرده است.

این نامه، روند ۳۰ روزه‌ای را آغاز می‌کند که از لحاظ تئوریک می‌تواند به «بازگشت خودکار» تحریم‌ سازمان ملل علیه ایران منجر شود. با این حال، کارشناسان گفته‌اند دولت آمریکا مسیر پرپیچ و خم و دشواری پیش رو دارد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

تصمیم آمریکا با مخالفت روسیه، چین و سه کشور اروپایی روبرو شده که تأکید کرده‌اند آمریکا به دلیل خروج از برجام، حقی برای استناد به مفاد این توافق جهت بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین