کد خبر: ۶۶۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

وعده بایدن برای تعطیلی آمریکا با هدف مقابله با کرونا

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که اگر در انتخابات پیروز شود، درصورت توصیه مشاوران علمی و کارشناسان حوزه بهداشت، ایالات متحده را برای کاستن از شدت شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد کرد.
وعده بایدن برای تعطیلی آمریکا با هدف مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

وی در مصاحبه‌ای به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: آماده ام هر آنچه برای نجات جان انسان ها لازم است، انجام دهم، زیرا نمی توانیم در کشور پیشرفت ایجاد کنیم تا زمانی که این ویروس را تحت کنترل درنیاوریم.

بایدن افزود: این نقص اساسی تفکر این دولت است. برای مدیریت کشور، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم، باید این ویروس را برطرف و با آن مقابله کنید، به همین منظور به حرف دانشمندان گوش می دهم و کشور را تعطیل می کنم.

این سخنان درپی نشست مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا مطرح شد که طی آن، سخنران ها یکی پس از دیگری نحوه مدیریت کرونایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به باد انتقاد گرفتند.

قانونگذاران دموکرات و حامیان آنها که در این نشست حضور داشتند، گفتند که این بیماری همه گیر می توانست به طور موثرتری مدیریت شود و شمار مرگ و میر ناشی از آن به این تعداد نباشد.

مجمع ملی حزب دموکرات از ۲۷ مرداد آغاز شد و ۳۰ مرداد به پایان خود رسید. این مجمع در دومین شب نشست‌های خود بایدن را به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزید.
پیش از آن بایدن، سناتور «کامالا هریس» را بعنوان همتای انتخاباتی خود انتخاب کرد که در صورت پیروزی، معاون اول او خواهد شد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی ها حاکی است که اکثریت رای دهندگان آمریکایی از نحوه برخورد ترامپ با این بیماری، ناراضی هستند.

کاخ سفید و متحدان جمهوریخواه در کنگره پیشتر در سال جاری خواستار طرح های بازگشایی پویاتری در کشور شدند، اما دموکرات ها نسبت به اتخاذ چنین رویکردی، نگرانی بیشتری نشان دادند.

چند ایالت همچون فلوریدا، آریزونا و کالیفرنیا که در بازگشایی مشاغل با قدرت بیشتری عمل کردند، در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند و تعطیلی مشاغل و تمهیدات دیگر را دوباره به اجرا گذاشتند.

بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مورد تائید شده ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده است. همچنین بیش از ۱۷۵ هزار مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید – ۱۹ در این کشور ثبت شده، رقمی که بیش از آمار کشته شدگان در کشورهای دیگر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین