کد خبر: ۶۶۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در مازندران

۹۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در هفتمین ماه شیوع کرونا در مازندران در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی این استان بستری هستند.
تداوم وضعیت قرمز کرونایی در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در این استان، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه ظرف همین مدت تعداد ۹۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد، تصریح کرد: هم اکنون ۷۶۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به این ویروس بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

بستری ۲۲۴ بیمار کرونایی در بابل

مسعود قاسمی متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از حال ناخوش کادر پزشکی خبر داده و اظهار کرد: با گذشت ۶ ماه از شروع پاندمی مهلک کرونا کادر درمان، پزشکان و پرستاران دچار فرسایش شدید شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران کادر درمان به علت ابتلا به این بیماری در منزل یا در بیمارستان در حال درمان هستند، یادآور شد: در بخش های ویژه و تخت های بیمارستان، بیماران بد حال زیادی بستری هستند.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این نکته که برای کاهش قدرت شیوع این ویروس و افزایش بهره وری کادر درمان باید پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت شود، گفت: مردم از زدن ماسک که از الزامات شکست دادن این بیماری است غافل نباشند.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری و ۱۲ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین