کد خبر: ۶۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۵

سارکوزی خواستار پایان سریع اعتصابات فرانسه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نیکولا سارکوزی» رییس جمهور فرانسه خواستار پایان هرچه‌سریعتر اعتصاب‌های بخش حمل و نقل عمومی این کشور شد. اعتصابات گسترده بخش حمل‌ونقل عمومی فرانسه که از سه‌شنبه شب و در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی سارکوزی در نظام بازنشستگی آغاز شده، باعث به بارآمدن اختلالات گسترده‌ در رفت و آمدهای مردم فرانسه شده‌است. 

به گزارش آفتاب، «دیوید مارتینون» سخنگوی رئیس جمهور فرانسه گفت: «اکنون که شرایط مناسب برای گفت‌وگو با اتحادیه‌ها بر سر مجموعه اصلاحات ایجاد شده، اعتصاب‌ها باید به نفع مسافران متوقف شود». 

اعتصاب‌ها در اعتراض به اصلاحاتی که بر بازنشستگی 500 هزار کارمند بخش دولتی اثر می‌گذارد باعث فلج شدن خطوط مترو، آهن و اتوبوسرانی در روز چهارشنبه شد. 

اتحادیه‌ها اکنون به تمدید اعتصاب برای 24 ساعت دیگر رای داده‌اند و انتظار می‌رود پنجشنبه مردم فرانسه شاهد اختلالات بیشتری باشند. 

سخنگوی سارکوزی تصریح كرد: رییس جمهوری همواره بر این نظر بوده است که همه طرف‌ها از مذاکره سود بیشتری خواهند برد تا مناقشه. 

همچنین «فرانسوا فیون» نخست وزیر فرانسه نیز گفته است که دولت درحال تنظیم پیش نویس معامله‌ای با اتحادیه‌هاست تا اعتصاب را که باعث آزار میلیون‌ها نفر شده متوقف کنند. 

روز چهارشنبه در پاریس بیش از 50 هزار نفر به خیابان‌ها ریختند تا علیه اصلاحات سارکوزی تظاهرات کنند. در شهرهای دیگر فرانسه نیز تظاهرات برگزار شد. 

به خاطر این اعتصاب تنها کمتر از یک چهارم قطارهای فرانسه در حال کار هستند. همچنین از مجموع 700 قطار سریع السیر فرانسه تنها 90 قطار مشغول کار هستند. 

همچنین متروی پاریس با 20 درصد ظرفیت و سیستم اتوبوس این شهر با 15 درصد ظرفیت خود کار می‌کند. اما این اعتصاب بر حرکت نخستین سرویس‌های قطار از پایانه جدید سن پانکراس لندن به پاریس تاثیر نگذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین