کد خبر: ۶۶۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

عکس| سیل در پروان افغانستان؛ دستکم ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی

مقام‌های دولتی ولایت پروان در شمال افغانستان می‌گویند در نتیجه جاری شدن سیل در چاریکار، مرکز این ولایت دستکم ۳۸ نفر زخمی و ۷۷ نفر زخمی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان امروز (چهارشنبه ۵ سنبله/شهریور) گفت ده‌ها منزل مسکونی نیز در اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل در مرکز این ولایت تخریب شده‌اند.

به گفته خانم شهکار بارندگی و سیل حوالی ۲ بامداد امروز در چاریکار شدت گرفته است.

عکس| سیل در پروان افغانستان؛ دستکم ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی

سخنگوی والی پروان اوضاع فعلی مرکز این ولایت را "بحرانی" خوانده و تاکید کرد که تعداد زیادی از اجساد در حال حاضر زیر آوار‌ها گیر مانده‌اند.

در همین حال وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان نیز اعلام کرده که در اثر جاری شدن سیلاب در مرکز ولایت پروان ۳۰ نفر کشته ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه با نشر یک اعلامیه گفته در اثر این رویداد دستکم ۳۰۰ منزل مسکونی نیز تخریب شده‌اند.

عکس| سیل در پروان افغانستان؛ دستکم ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تاکید کرده که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش شمار تلفات و خسارات ناشی از بارندگی و سیل در این ولایت وجود دارد.

در اعلامیه این وزارتخانه آمده است که تیم‌های بهداشتی و ماشین‌آلات جهت پاک‌کاری مسیر و نجات مردم به این منطقه اعزام شده‌اند.

براساس این اعلامیه غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث نیز صبح امروز جهت رسیدگی به متضررین ناشی از جاری شدن سیل به ولایت پروان رفته است.

عکس| سیل در پروان افغانستان؛ دستکم ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی

در همین حال ریاست هواشناسی افغانستان نیز شب گذشته از احتمال وقوع بارندگی نسبتا شدید و جاری شدن سیل در کابل، کنر، نورستان، بدخشان، پ نجشیر، کاپیسا، پروان، لغمان، ننگرهار، لوگر، خوست، پکتیکا و پکتیا هشدار داده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر یک اعلامیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این رویداد، گفته به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سایر ادارات مربوط دستور داد تا به متضررین کمک‌های فوری ارائه شود.

در اعلامیه ارگ آمده است که جاری شدن سیل در شمار دیگری از نقاط کشور از جمله به شاهراه کابل-جلال آباد و کابل-گردیز نیز خساراتی را به میان آورده است.

افغانستان به دلیل اقلیم ویژه‌ای که دارد کشوری سیل‌خیز به حساب می‌آید.

اوایل سال جاری خورشیدی نیز ریزش باران بهاری و جاری شدن سیل در افغانستان ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

۲۱ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان در مقابل سیل و رانش زمین از آسیب‌پذیری بیشتر برخوردارند و در ولایت‌های شرقی و شمال‌شرقی خطر این حوادث بیشتر است.

عکس| سیل در پروان افغانستان؛ دستکم ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین