کد خبر: ۶۶۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۱۹۰ بیمار و ۱۱۷ فوتی جدید/ به گیلان، مازندران و خراسان رضوی سفر نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۱۹۰ بیمار و ۱۱۷ فوتی جدید/ به گیلان و مازندران و خراسان رضوی سفر نکنید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۶ هزار و ۶۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

آخرین وضعیت کرونا در استان زنجان

وی درباره وضعیت کرونا در استان زنجان بیان کرد: پس از خیز متوسط بیماری در اسفند ماه سال گذشته و کاهش روند ابتلا و بستری روزانه از نیمه دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه در استان زنجان، از اوایل خرداد ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان به شکل صعودی درآمد و در اواسط تیر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. با همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان استان و حمایت‌های مسئولان ستاد استانی کرونا، از نیمه دوم تیر ماه شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم که البته طی چند روز گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی کاسته است.

لاری افزود: هم اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان سلطانیه در وضعیت هشدار بیماری قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان از تاریخ ۳۰ مرداد ماه تا ۴ شهریور ۸۰.۳ درصد گزارش شده که متاسفانه شاهد کاهش حدود ۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان نسبت به سه هفته گذشته هستیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هم اکنون میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان زنجان در وسایط نقلیه عمومی ۵۵ درصد و در مراکز عمومی استان ۶۸ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌ها و شاغلان صنوف و صنایع استان به ترتیب ۷۱ و ۷۲ درصد است که متاسفانه شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک در هر ۴ گروه یاد شده نسبت به ۳ هفته گذشته هستیم.

وی اظهار کرد: امید است با همکاری بیشتر مردم استان زنجان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه و در نهایت خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم. امیدواریم مردم عزیز کشورمان نیز با تداوم عزم و اراده خود در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک کمک کنند تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را در کشور شکست دهیم.

به گیلان و مازندران و خراسان رضوی سفر نکنید

معاون وزیر بهداشت گفت: با عنایت به برپایی آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، از تمام عزاداران حسینی در اقصی نقاط کشورمان خواهشمندیم به منظور پیشگیری از هرگونه خطر ابتلا به بیماری، تمام همت و تلاش خود را در جهت اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب به کار بندند و همچنین از هموطنان فهیم کشورمان استدعا داریم از هر گونه سفر غیر ضروری در تعطیلات پیش رو به خصوص به استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی پرهیز کنند.

وی افزود: فراموش نکنیم اقدام به هرگونه سفر می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا و مرگ هموطنان عزیز کشورمان شود. امید است با همدلی و همراهی یکدیگر شاهد برگزاری محرمی سرشار از کسب معرفت و آمیخته با شور و شعور حسینی در تمامی نقاط کشور عزیزمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین