کد خبر: ۶۶۸۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
پوتین نسبت به اعزام نیرو به بلاروس هشدار داد

پوتین، معترضان بلاروس را تهدید کرد

ولادیمر پوتین، رئيس جمهوری روسیه روز پنجشنبه هشدار داد که برای اعزام نیرو به بلاروس در صورت تلاش برای تغییر نظم سیاسی موجود در این کشور آمادگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی‌اش از او خواسته تا برای اعزام نیروی پلیس به این کشور آماده شود. روسیه و بلاروس رابطه سیاسی، اقتصادی و نظامی نزدیکی دارند.

ولادیمیر پوتین در عین حال افزود که هم اکنون نیازی برای اعزام نیروهای روس به بلاروس وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز نیازی به اعزام نیرو به بلاروس نباشد. او همچنین برخی نیروهای خارجی را به تلاش برای بهره برداری سیاسی از وضعیت کنونی در بلاروس متهم کرد.

پوتین، معترضان بلاروس را تهدید کرد

تظاهرات ضددولتی در بلاروس به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شد. بنا به نتیجه رسمی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای ششمین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است. مخالفان وی نتیجه انتخابات را زیر سوال برده‌اند.

سخنان ولادیمیر پوتین درباره احتمال اعزام نیروی پلیس روسیه به بلاروس در حالی مطرح می‌‌شود که الکساندر لوکاشنکو همسایگان کشورش را به دخالت آشکار در امور بلاروس متهم کرده است.

تلگرام به نشانه همبستگی با معترضان ایموجی پرچم بلاروس را تغییر داد
رئیس جمهوری بلاروس هفته گذشته گفته بود که لیتوانی و لهستان به طور جدی بر تحرکات خود در مرز با منطقه گرودنو در بلاروس افزوده‌اند. لیتوانی و لهستان این اتهام را رد کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین