کد خبر: ۶۶۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

واکنش وزیر بهداشت به بازگشایی حضوری مدارس

وزیر بهداشت گفت: مردم بدانند اگر کوچیکترین آسیبی را مورد توجه سلامت فرزندانمان ببینیم، ما در وزارت بهداشت اولین کسانی خواهیم بود که از تشکیل هر گردهمایی ممانعت خواهیم کرد و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش از ما حمایت می کند.
واکنش وزیر بهداشت به بازگشایی حضوری مدارس
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم افتتاح گام نخست خدمات دوراپزشکی با یاد شهدای مدافع سلامت (پویش ره سلامت) در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت سرورو و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین، اظهار کرد: از مردم، روحانیون معزز، وعاظ و در راس همه از مقام معظم رهبری تشکر می کنیم. زیرا با شیوه ای که اتخاذ فرمودند ما توانستیم محرمی با عظمت و با کمترین عارضه برای نظام سلامت برگزار کنیم. گرچه گله مندیم از آنهایی که به تمناهای ما در رفتن به سفر و برگزاری مراسم محرم گوش ندادند و این حرکت ها همکاران ما را مضطرب خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز می توانم با خوشحالی بگویم خیز سه رقمی مرگ ها که به دلیل بی توجهی ها مدتی در آن گرفتار بودیم، روند نزولی پیدا کرده است و به من فوت ۱۰۱ نفر را گزارش دادند اگرچه فوت یک نفر هم برای ما زیاد است، اما در طوفانی که گرفتار بودیم این کاهش محسوسی است و امیدواریم این روند نزولی ادامه داشته باشد. گرچه مضطرب هستیم خیزهایی داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پویش ره سلامت گفت: ما در پویش ره سلامت تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ به لطف خدا ۱۴۰۰ پروژه را در شرایط سخت تحریم و کرونا به صورت هفتگی افتتاح خواهیم کرد. امروز شاهد افتتاح بزرگترین، مهمترین و کیفی ترین پروژه نظام سلامت به نام تله مدیسین یا پزشکی از راه دور بودیم و این طرح ایجاد زیر ساختی بود که مدت ها روی آن کار می کردیم. بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به ما کمک شایانی در ایجاد زیر ساخت کردند همانطور که در بیماری کرونا کمک و سامانه ۴۰۳۰ را ایجاد کردند.

وزیر بهداشت افزود: ما توانستیم پزشکی از راه دور را برای اولین بار در تاریخ مملکت رقم بزنیم و از محروم ترین و دورترین نقاط کشور شروع کردیم. اولا اگر برای مناطق دور دست فوق تخصصی نداشتیم، با این شیوه هیچ بیماری محروم از خدمت رسانی نخواهد شد و بهره وری نظام سلامت بالا می رود و وقت بیماران مزمن قلبی و عروقی و پرفشاری خون و دیابت در رفت و آمد تلف نمی شود و از طرفی برای پاییز که احتمال همزمانی کرونا و آنفلوانزا را می دهیم از یک سو موجب خواهد شد که مردم کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند و از سوی دیگر این اتفاق نیفتد که از ترس ابتلا به کرونا، بیماران مزمن با حال بدتر به مراکز درمانی مراجعه کنند. پزشکی از راه دور در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

نمکی گفت: گره های قانونی با کمک رئیس جمهور و سران سه قوه باز شد تا بتوانیم برای تله مدیسین تعرفه تعیین کنیم و راه های قانونی برای نسخه پیچی الکترونیک بیابیم و موانع را برطرف کردیم و امروز آغاز یک انقلاب در نظام سلامت است.

وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و دغدغه های والدین گفت: همه شهروندان بدانند که فرزند هیچ شهروندی برای ما کمتر از پدران و مادران شان کمتر نیست و اگر سلامت شهروندان را در خطر ببینیم محکم می ایستیم.

نمکی ادامه داد: در همه دنیا آموزش از راه دور فقط به عنوان یک شیوه آموزشی پسندیده حتی در شرایط سخت کووید ۱۹ مورد توجه قرار نگرفته است و آموزش با آمیزه آموزش از راه دور و حضوری مورد توجه است، به شکلی که دانش اموزان فضای مدرسه را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حس کنند.

وزیر بهداشت افزود: جلسه ای امشب با وزیر آموزش و پرورش داریم و ایشان از تصمیم ستاد به شدت پیروی می کنند. از طرفی اموزش و پرورش در توسعه سامانه شاد کار کرده اند. مردم بدانند اگر کوچیکترین آسیبی را مورد توجه سلامت فرزندانمان ببینیم، ما در وزارت بهداشت اولین کسانی خواهیم بود که از تشکیل هر گردهمایی ممانعت خواهیم کرد و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش از ما حمایت می کند.

نمکی با اشاره به برگزاری آزمون ها مطابق شیوه نامه های بهداشتی گفت: اصحاب رسانه بروند دوربین های محل برگزاری کنکور را بررسی کنند. ما قول دادیم کنکور را طوری برگزار خواهیم کرد که کمترین خطر متوجه فرزندانمان نشود و دیدید که در آزمون های دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری با نظارت های مستمر توانستیم آزمون ها را مطابق با شیوه نامه ها برگزار کنیم و در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با هرچه سلامت فرزندان را تهدید کند،برخورد خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره رشد ۹ درصدی سفرها نسبت به سال گذشته و اعمال محدودیت گفت: ما بارها گفته ایم که همواره تقاضا و خواهش نخواهیم کرد و با توجه به اینکه همکارانمان در شرایط بسیار سخت خدمت می دهند برای حمایت از آنها اگر ضرورت بر اعمال سخت گیری های بیشتر باشد، به شدت کار خواهیم کرد و پیشنهاد خواهیم داد و روی آن خواهیم ایستاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین