کد خبر: ۶۶۹۴۹۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

پیدا و پنهان حضور قالیباف در خوزستان

کاربری با «هشتگ» شهید حسن قالیباف می نویسد:«بعد از کربلای 4، خوزستان یه برادر به قالیباف بدهکار و قالیبافم یه آبادانی اساسی به خوزستان بدهکاره، ان شاءالله سفر فردای قالیباف استارت حل مشکلات این استان مظلوم ولی قهرمان باشد.» از همین پیام توئیتری می توان فهمید؛ مردم ایران و خوزستان از این سفر هیچ انتظاری ندارند جز حل بخشی از مشکلات روی هم جمع شده ی خوزستان اما قطعاً
آفتاب‌‌نیوز :

هیچ کس انتظار ندارد مجلس اقدام به حل مشکل کند بلکه انتظار این است که مجلس در جایگاه خود و با استفاده از اهرم های قویِ قانونیِ در اختیار مسیری را پیش روی دستگاه های اجرایی قرار دهد که باری از بارهای سنگین محرومیت که مردم این خطه را سال ها آزار داده است، برداشته شود اما محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نظر دیگری را در یک توئیت منتشر می کند:

«آقای قالیباف در آستانه ۱۰۰ روزگی ریاست بر مجلس یازدهم، قرار است برای افتتاح پروژه آبرسانی غیزانیه به خوزستان برود. او می خواهد با این سفر، ناکارآمدی مجلسی را بپوشاند که در عمر سه ماهه‌اش فقط ۲ قانون گذرانده و هر دو هم به در بسته شورای نگهبان خورده؟!»

پیدا و پنهان حضور قالیباف در خوزستان

حضور رئیس قوه مقننه انتظار آفرین!

اگرچه حضور رئیس مجلس در خوزستان که 40 و اندی سال پس از انقلاب و 30 و چند سال پس از پایان جنگ تحمیلی ـ علی رغم دارا بودن ذخائر عظیم نفت و گاز ـ هنوز هم دچار محرومیت هایی گاه عجیب و باورکردنی است می تواند امیدبخش باشد اما این امیدبخشی، هم انتظاراتی را به وجود خواهد آورد و هم اگر منتهی به نتیجه نشود امیدزدایی هایی را به همراه خواهد داشت.

هنوز چندروز از افتتاح مجلس یازدهم نگذشته بود که 13 نماینده

مجلس راهی «غیزانیه» شدند تا از نزدیک مشکلات این منطقه که اخبار آن گِردِ جهان در حالِ سیر و سفر بود را بررسی و طی گزارشی آن را به مجلس اعلام کنند که چاره ای اندیشیده شود. آن 13 نماینده آمدند و ماه ها گذشت اما هیچ خبری نشد که نشد.

کمی بعدتر خبر رسید که در نهایت با چند تانکر دارند آب آشامیدنی به مردم غیزانیه می رسانند که به قول معروف اگر قرار بود ماحصل آن همه جار و جنجال و «آیند و روند» پر هزینه و پر سر و صدا(!) حمل «تانکری» آب به غیزانیه باشد که با یک تلفن نیز شدنی بود.

همان حوالی و در خلال همان روزها، حتی «فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان که این روزها در تیررس انواع و اقسام حاشیه ها است نیز از قافله عقب نماند و در یک پیام توئیتری، همانی را گفت که همه گفته بودند:«حل مشکل آب آشامیدنی مردمان غیزانیه»؛ اما گزارش های میدانی بازهم از «به روال سابق بودن» اوضاع خبر می داد. و چنین شد و چنان اتفاق هایی رخ داد که در سایه ی همین سفر رئیس مجلس به خوزستان، برخی این چنین تحلیل و تفسیر کردند که قالیباف یحتمل می خواهد پروژه ی آبرسانی به غیزانیه را افتتاح کند. اندکی بعد‌تر، سه نماینده با اعلام توئیتری، عنوان کردند که برای بررسی و چاره اندیشیِ مشکلات کارگران اعتصاب کرده هفت تپه، بازهم راهی خوزستان شده‌اند و وقتی جویای گزارش شدند و منتقد گزارش ندادن از نشست و برخاست ها گفتند و پیام هایی که در فضای مجازی منتشر شده است و ماحصل این که؛«پیگیریم!» «داستان پر آب چشم»ِ بعدی، حواشی به وجود آمده پیرامون «روستای ابوالفضل اهواز» است همانی که برخی مدعی شده اند اساساً قالیباف بیشتر برای رسیدگی به وضعیت مردمان این روستا عزم سفر کرده است و باقی هرچه رخ دهد و پیش آید؛ در حاشیه است. حتی گفته اند در این سفر، محمدباقر قالیباف دیدار مردمی نخواهد داشت اما شاید مواجهه ای با اهالی این روستا داشته باشد و مواجهه ای با

مردمان غیزانیه و شاید مواجهه ای نیز با کارگران؛ البته این ها

اسمش دیدار مردمی نیست(!) مواجهه ی چهره به چهره ی رئیس مجلس است با اصحاب معضل و اهالی محرومیت های به جا مانده از ادوار مختلف در این خطه. برای قالیباف، سفر به خوزستان می تواند یادآور خیلی دور و خیلی نزدیک باشد؛ خیلی دور لابد باز می گردد به زمان جنگ که یاد و خاطره ی برادر شهیدش نیز در آن پررنگ خواهد بود و خیلی نزدیک، تلاش برای متقاعد کردن مردم خوزستان که به او به عنوان رئیس قوه ی مجریه در قالب رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری اعتماد کنند و خیلی نزدیک تر این که شاید بازهم گذر پوست به دباغ خانه بیفتد که انتخابات 1400 در پیش است.

هدف واقعی از این سفر چیست؟!

بین آنچه که از قول قالیباف نوشته اند با آنچه که روی آن بحث می شود، فاصله بسیار است اما؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفته است:«نظارت بر روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در کشور و استان خوزستان در آستانه تنظیم بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفت ساله کشور بیشتر می‌شود. وی همچنین افزوده که تلاش می شود مدت زمان پایان طرح های در دست اجرا مشخص و مشکلات طرح‌های عمرانی در آستانه تنظیم بودجه سال آینده و قانونگذاری برنامه هفت ساله در بحث نظارت و بودجه با کمک قوه مجریه برطرف شود. قالیباف همچنین هدف از سفر چهار روزه خود به استان خوزستان را بررسی روند اجرای طرح‌ها و آشنایی با مشکلات این استان عنوان کرده اظهار می دارد: در این سفر با حضور روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس وظیفه اول خود که نظارت دقیق بر پروژه‌ها و طرح‌ها است را انجام می‌دهیم.

آن طور که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده؛ فاضلاب، آب های سطحی ، مشکلات بخش کشاورزی و نخلستان‌ها همچنین سدتنظیمی چوئبده از همه مهم تر عنوان شده. وی همچنین اظهار امیدواری کرده است که:«در تلاش هستیم با کمک دولت در روند اجرای پروژه ها در زمان بندی مشخص به نتیجه برسیم.»

به هر تقدیر محمدباقر قالیباف برای یک سفر 4 روزه، راهی خوزستان شده است. او حتی هدایت هواپیمایی که با آن به خوزستان سفر کرده را خود بر عهده گرفته ـ آن طور که همشهری آنلاین نوشته ـ گفته می‌شود هدف او از این سفر، تنها امور اداری است و دیدار مردمی نخواهد داشت. او در بدو ورود به خبرنگاران گفته که برای حل مشکلات مردم به خوزستان آمده است. این در حالی است که برخی از تحلیل‌گران سفر او را نه در راستای فقط رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان که فعالیت‌های انتخاباتی برای کرسی ریاست جمهوری نیز ارزیابی کرده اند .

به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این باره گفته است:« سفرهای نظارتی ریاست مجلس شورای اسلامی، ‌در راستای انجام وظیفه نظارت بر اجرا،‌ عواید و فواید گوناگونی می‌تواند داشته باشد که حتما این فواید به مجلس در حل مشکلات مردم کمک شایانی خواهد نمود.» او در بخشی از توضیحات خود درباره سفر قالیباف به خوزستان می گوید:

«یکی از انتظاراتی که مردم همواره از نمایندگان خود، به خصوص نمایندگان شهرهای کوچک، در مجالس مختلف داشته‌اند پیگیری و حل مشکلات آن ها در دستگاه‌های اجرایی و اداری است.»

قالیباف همچنان خود را پرچمدار مدیران جهادی می داند درست مثل احمدی نژاد که خود را داعیه دار مدیریت جهانی می دانست حال باید منتظر ماند و دید نگاه رئیس مجلس به محرومیت ها و محرومیت زدایی به بازخورد رسانه ای بستگی دارد یا به زودی او را در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب استان کرمان، خراسان های شمالی و جنوبی و حتی مناطقی از غرب از ایلام گرفت تا شمال استان کردستان خواهیم دید مناطقی که مسائل و محرومیت های آن ها دست کمی از خوزستان و غیزانیه و روستای ابوالفضل ندارد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
1
12
بفرماييد تبليغات با طعم كرونا
حسن
|
Germany
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
11
آنفدرمسوئولین .... اگرکارنیکی هم انجام دهندکسی باور نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
3
10
خود شیفتگی و مردم ساده دل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
2
8
همان موقع که شهردار بود پولهای باد اورده رو خرج مردم خوزستان میکرد؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
1
خوزستان آنقدر مشکل داره که بزرگتر از قالیباف هم نمیتونه حلش کنه.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
1
2
طرف به خاطرانتخابات ریاست جمهوری اومدخوزستان.پروژه هاوظیفه وکاردولت است .تاکی مردم میخوان دوربزنید
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
2
1
گزارش جناحی و جهت‌داری بود که از سرتاپایش کینه و بدبینی و یاس آفرینی میبارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
2
2
خیلی ساده هستید که فکر میکنید قالیباف به فکر انتخاباته هر چند شاید هم خیلی زرنگ باشید که برای تخریب قالیباف دارید این حرفا رو میزنید که سفرش رو بی فایده جلوه بدید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
4
راستی انتخابات ریاست جمهوری 1400 کی هست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین