کد خبر: ۶۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

مادورو: ترامپ دستور ترور مرا داده است

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور ترور وی را داده و اکنون عملیات جستجو برای یافتن تک تیراندازها در حال انجام است.
مادورو: ترامپ دستور ترور مرا داده است
آفتاب‌‌نیوز :

مادورو در سخنرانی که از طریق توئیتر منتشر شد افزود: من قربانی وحشیانه ترین اقدام تهاجمی بودم. دولت آمریکا ۱۵ میلیون دلار برای سر من پیشنهاد کرد. دونالد ترامپ ترور من را تایید کرد، اغراق نمی کنم آنها تلاش می کنند گروهی از تک تیراندازها را اعزام یا تک تیراندازهایی را در ونزوئلا اجیر کنند تا من را به قتل برسانند. ترامپ چنین تصمیمی را گرفته است.

نمایندگی خبرگزاری اسپوتنیک در آمریکای لاتین در گزارشی نوشت: بهار گذشته، وزارت دادگستری آمریکا، مادورو و ۱۴ نفر دیگر از مقام های ارشد این کشور را به مشارکت در قاچاق مواد مخدر متهم کرد. وزارت امور خارجه آمریکا ۱۵ میلیون دلار جایزه برای ترور مادورو تعیین کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا تاکنون چند بار آمریکا را به تلاش برای ترور وی متهم کرده است. در سال ۲۰۱۹میلادی مادورو گفت کشورش چندین تلاش در این زمینه را که با تصویب آمریکا و با همکاری کلمبیا سازمان دهی شده بود، خنثی کرده است.

مرداد ماه سال ۹۷ هنگامی که مادورو در حال سخنرانی در یک مراسم نظامی بود، صدای انفجار مهیبی سخنرانی وی را که همزمان به طور زنده از تلویزیون ونزوئلا پخش می شد، قطع کرد.

در این حادثه، چندین پهپاد حاوی مواد منفجره در نزدیکی محل سخنرانی مادورو منفجر شد که در نتیجه آن ۷ نظامی مجروح شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مادورو ساعاتی پس از قطع ناگهانی سخنرانی زنده اش گفت که از طرح تروری که جناح راست این کشور با کمک کلمبیا و آمریکا انجام داده، جان سالم به در برده است.

«ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل، نیز در توئیترش نوشت: هدف تبلیغات جنگی کاخ سفید در برابر ونزوئلا، ترور مادورو و تبدیل کشور به مستعمره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین