کد خبر: ۶۶۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوازدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود، گفت: اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید پروتکل های بهداشتی در این زمینه رعایت شود. خانواده‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند و خود معلمان و دانش‌آموزان هم باید موارد لازم را رعایت کنند. امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،‌ رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تشریح شرایط بازگشایی مدارس در کشور از زبان حاجی‌میرزایی

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس در همه نقاط کشور از ۱۵ شهریور باز می‌شوند، گفت: البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا مواجه شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می‌کند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفی می‌شود.

وی افزود: اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هرجا فضای کلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش‌آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

رئیس شورای امنیت مخالف اقدامات آمریکا است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تحرکات اخیر آمریکا علیه کشورمان در شورای امنیت اظهار کرد: هر اقدام در شورای امنیت یا نهادهای بین المللی باید مبنای حقوقی داشته باشد، اکنون همه حقوقدانان حتی در داخل آمریکا اعلام کردند که آن چه دولت آمریکا برای رجوع به شورای امنیت استناد می‌کند مبنای حقوقی ندارد. آمریکا به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ استناد می‌کند در حالی که از برجام خارج شده است.

وی افزود: نیجر رئیس جدید شورای امنیت هم اعلام کرده است که اقدامات آمریکا مبنای حقوقی ندارد.

بانک ها به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن شتاب دهند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واجدین شرایط دریافت ودیعه مسکن شناسایی و اسامی آنها به بانک های عامل ارائه شده است، گفت: از بانک ها خواسته شد که با سرعت بیشتری اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان را انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان پرداخت های انجام شده ودیعه مسکن به متقاضیان گفت: در حال حاضر واجدین شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را شناسایی و به بانک ها معرفی کرده‌ایم.

مصرف ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت برای فضای سبز در تهران پایان می‌یابد

رضا اردکانیان وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و این وزارتخانه با هدف جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز خبر داد، گفت: در تهران ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت صرف آبیاری فضای سبز می‌شود که این رقم بسیار بالایی است و با این کار امروز جلوی این وضعیت گرفته می‌شود.

استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد شد

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره دستور اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اعمال تعرفه رایگان اینترنت مورد استفاده برای دانش آموزان در نرم افزار شبکه شاد گفت: آنچه که آقای رئیس جمهوری دستور دادن این بود که استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد.

توضیح ظریف درباره اخبار مربوط به غیبتش در جلسات دولت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره برخی اخبار منتشره در زمینه غیبت وی در نشست‌های هیات دولت اظهار داشت: در شرایطی که رژیم ترامپ و صهیونیست‌ها تمامی تلاش خود را برای فشار اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده‌اند، بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی تمام وقت خود را برای ناکام کردن این تلاش‌ها اختصاص داده‌ایم و از هیچ اقدامی برای سربلندی کشور و برافراشته‌ماندن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان کوتاهی نکرده ایم بلکه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت ملل متحد این پرچم مقدس را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده‌ایم.

در جلسه امروز هیات وزیران همچنین گزارش وزارت بهداشت درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم ارایه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین