کد خبر: ۶۶۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

81 برنده جایزه نوبل از بایدن حمایت کردند

81 نفر از برندگان جایزه نوبل با نوشتن نامه‌ای از نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا به‌خاطر ارزش قائل شدن برای نظرات کارشناسان، اعلام حمایت کردند.
81 برنده جایزه نوبل از بایدن حمایت کردند
آفتاب‌‌نیوز :

۸۱ برنده جایزه نوبل روز چهارشنبه در نامه‌ای اعلام کردند از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا حمایت می‌کنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این دانشمندان در نامه خود نوشتند، بایدن را به‌خاطر «اشتیاق در گوش دادن به کارشناسان» مورد حمایت قرار می‌دهند.

در این نامه آمده است:‌ «ملت ما هیچگاه تا این حد به رهبرانی که برای علم در تبیین سیاست‌های عمومی ارزش قائل باشند، نیاز نداشته است».

همچنین می‌افزاید: «جو بایدن در دوران طولانی مدت خدمت خود همواره اشتیاقش نسبت به گوش دادن به کارشناسان را نشان داده است. او درک خوبی از ارزش همکاری بین‌المللی در تحقیقات دارد و به سهمی که مهاجران در حیات فکری کشور ما دارند احترام می‌گذارد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا، نسبت به نظرات کارشناسی بی‌توجهی کرده و حتی درخصوص استفاده از ماسک نیز تشکیک ایجاد کرده است.

وی برخلاف توصیه کارشناسان علوم پزشکی، اقدام به بازگشایی مراکز اقتصادی آمریکا کرده و بارها ویروس کرونا را چیزی شبیه آنفلوانزا دانسته و گفته است این بیماری خود به خود از بین خواهد رفت.

نامه برندگان جایزه نوبل در حمایت از بایدن در حالی منتشر شده است که کاخ سفید روز گذشته (سه‌شنبه) گفته که آمریکا در طرح بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت برای توسعه، ساخت و توزیع واکسن کرونا مشارکت نخواهد کرد.

این در حالی است که تقریباً تمام کشور‌های جهان در مذاکرات اولیه در مورد پروژه موسوم به «کوواکس (COVAX)» که به منظور تهیه واکسن کرونا شکل گرفته مشارکت کرده‌اند.

پیش از این، ترامپ با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به ناکارآمدی در مبارزه علیه ویروس کرونا و پیروی از چین، رسماً عضویت کشورش در این سازمان را لغو کرد.

ویروس کرونا در آمریکا ۱۸۴ هزار و ۶۴۴ نفر نیز قربانی گرفته است. این کشور با ثبت بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر همچنان در صدر لیست کشور‌های درگیر با کرونا قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین