کد خبر: ۶۶۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

روحانی نیروگاه دالاهو را افتتاح کرد

واحد ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو روز پنجشنبه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله دوم نیروگاه گازی دالاهو که توسط بخش خصوصی ایجاد شده، شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع با ظرفیت ۹۱۳ مگاوات است که امروز (پنجشنبه) دومین واحد گاز مجموعه به بهره‌برداری رسید.

واحد بخار نیروگاه نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تیرماه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

روحانی نیروگاه دالاهو را افتتاح کرد

مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو ۱۹ آذرماه سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری شرکت فراب در کیلومتر ۶۰ جاده کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب احداث شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این نیروگاه را ۴۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و اظهار داشت: این نیروگاه پس از بهره‌برداری به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر شغل ثابت ایجاد خواهد کرد که در زمان ساخت آن به ۶۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مجتبی قبادی افزود: تمام نکات زیست محیطی نیز به میزان حداکثری در نیروگاه دالاهو مدنظر قرار گرفته است.

آنچنان که مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام کرده، "از ابتدای دولت یازدهم تا کنون در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام در ابتدای دولت یازدهم ۲ هزار و ۳۷۲.۵ مگاوات بوده که تا پایان مرداد ماه سال جاری این رقم به سه هزار و ۵۵۹.۸ مگاوات رسیده که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. "

«علی اسدی» افزود: در طول این مدت ظرفیت تولید نصب شده در غرب کشور ۵۰ درصد، تعداد مشترکین ۲۷ درصد، انرژی مصرفی سالیانه مشترکان ۳۰ درصد، پیک بار ۴۰ درصد، تعداد پست‌های انتقال و فوق توزیع ۲۵ درصد و ظرفیت ترانسفورماتور‌های انتقال و فوق توزیع ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین