کد خبر: ۶۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۴ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۰۲۶ بیمار و ۱۱۸ فوتی جدید/ ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید.

حال ۳۶۹۵ بیمار کرونایی وخیم است/ ۱۱۸ فوتی در شبانه روز گذشته

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز هستند

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت استان‌ها از لحاظ رنگ بندی کرونا اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت بیماری در استان‌ها، در حال حاضر۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۸۳ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. بقیه شهرستان‌های کشور نیز در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط و سفید یعنی با خطر کم قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی که در هفته گذشته به وضیت قرمز تبدیل شدند شامل شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی، چالدران در استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های چادگان و خوانسار در استان اصفهان، فیروزکوه در استان استان تهران، شهرستان‌های اردل و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، نهبندان در استان خراسان جنوبی، سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان‌های امیدیه و بهبهان در استان خوزستان، شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، اقلید در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، سنقر در استان کرمانشاه، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز در استان لرستان، شهرستان‌های تنکابن، جویبار و عباس‌آباد در استان مازندران و شهرستان‌های بستک و رودان در استان هرمزگان هستند.

هیچ نقطه عاری از کرونا نداریم

لاری بیان کرد: لازم به توضیح است هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری در کشور وجود ندارد و همان‌طور که بارها عرض کرده‌ایم وضعیت اکنون بیماری در کشور بازتاب رفتار ما طی هفته‌های گذشته بوده و هر گونه تغییر رفتار ما در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و تداوم عزم و اراده مردم در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک شاهد قطع رنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین