کد خبر: ۶۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۴ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۰۲۶ بیمار و ۱۱۸ فوتی جدید/ ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید.

حال ۳۶۹۵ بیمار کرونایی وخیم است/ ۱۱۸ فوتی در شبانه روز گذشته

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز هستند

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت استان‌ها از لحاظ رنگ بندی کرونا اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت بیماری در استان‌ها، در حال حاضر۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۸۳ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. بقیه شهرستان‌های کشور نیز در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط و سفید یعنی با خطر کم قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی که در هفته گذشته به وضیت قرمز تبدیل شدند شامل شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی، چالدران در استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های چادگان و خوانسار در استان اصفهان، فیروزکوه در استان استان تهران، شهرستان‌های اردل و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، نهبندان در استان خراسان جنوبی، سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان‌های امیدیه و بهبهان در استان خوزستان، شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، اقلید در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، سنقر در استان کرمانشاه، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز در استان لرستان، شهرستان‌های تنکابن، جویبار و عباس‌آباد در استان مازندران و شهرستان‌های بستک و رودان در استان هرمزگان هستند.

هیچ نقطه عاری از کرونا نداریم

لاری بیان کرد: لازم به توضیح است هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری در کشور وجود ندارد و همان‌طور که بارها عرض کرده‌ایم وضعیت اکنون بیماری در کشور بازتاب رفتار ما طی هفته‌های گذشته بوده و هر گونه تغییر رفتار ما در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و تداوم عزم و اراده مردم در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک شاهد قطع رنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین