کد خبر: ۶۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱

دلار راه صعود طلا را بست

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با ماندن قیمت طلا در یک بازه محدود، فضا اندکی مبهم شده و خوش بینی کارشناسان بازار به روند صعودی این فلز ارزشمند در کوتاه مدت رنگ باخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

 سرمایه گذاران همچنان خوش بینی قابل توجهی به قیمت طلا در کوتاه مدت داشتند اما نظر اکثریت کارشناسان وال استریت تغییر کرده و به کاهش قیمت طلا در معاملات هفته جاری رای دادند.

اگرچه دیدگاه کوتاه مدت اکثریت تحلیلگران تغییر کرده است اما بسیاری از آنها قیمتهای پایینتر را به منزله فرصتی برای خرید ارزیابی می کنند.

دلار راه صعود طلا را بست

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که در میان آنها چهار نفر معادل ۲۷ درصد به افزایش و ۹ نفر معادل ۴۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و پنج نفر معادل ۳۳ درصد نظری نداشتند.

در مقابل، سرمایه گذاران همچنان خوش بینی بالایی به افزایش قیمت طلا نشان دادند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۲۶۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۷۳۸ نفر معادل ۵۸ درصد به افزایش و ۲۷۲ نفر معادل ۲۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۵۳ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

هفته گذشته هر دو گروه کارشناسان وال استریت و تحلیلگران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند و بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که اونس طلا از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کند. اگر چه طلا در اوایل هفته مقاومت در مرز ۲۰۰۰ دلار را امتحان کرد اما بهبود ارزش دلار آمریکا باعث شد این فلز ارزشمند با فشار فروش قابل توجهی روبرو شود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک سه دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۹۳۴ دلار و۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش ثبت کرد.

بسیاری از تحلیلگران در آستانه معاملات هفته جاری کاهش قیمت طلا به دلیل رشد ارزش دلار آمریکا را پیش بینی کردند.

جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" اظهار کرد: در حال حاضر معاملات خرید دلار آمریکا پرازدحام ترین معاملات در بازار است. با این حال وی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان ابراز خوش بینی کرد.

اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی داشت و به کیتکونیوز گفت: اگرچه دلار آمریکا تهدیدی برای طلا در کوتاه مدت است اما برای شکسته شدن سطوح حمایتی فعلی طلا کافی نخواهد بود. طلا باید اتفاقات زیادی را هضم کند. دوره تحکیم قیمت طلا ممکن است به مدت طولانی ادامه پیدا کند بدون این که روی روند بلندمدت این فلز ارزشمند تاثیر بگذارد. من اتفاقی که طلا را به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار برساند، در افق مشاهده نمی کنم اما دلیلی هم برای سقوط این فلز به پایین سطح ۱۹۰۰ دلار نمی بینم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین