کد خبر: ۶۶۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
داعش از شهرت جاستین بیبر به نفع خود استفاده کرده بود

به گروگان گرفتن توئیتر جاستین بیبر توسط داعش

جاستین بیبر بیش از هر چهره شناخته شده دیگری در توئیتر (به جز اوباما رییس جمهوری پیشین امریکا با ۱۲۲ میلیون دنبال‌کننده) بیش از ۱۱۲ میلیون دنبال‌کننده دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

گروه داعش برای تبلیغات خود حساب کاربری هوادار "جاستین بیبر" خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی را به گروگان گرفته و مصادره کرده بود تا از طریق آن جوانان را افراطی کند و به تبلیغات به نفع خود بپردازد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این گروه تروریستی از هشتگ جاستین بیبر نیز برای انتشار پیام‌های خود با هدف جذب اعضا و نیروی تازه و ترویج پیام‌های خشونت‌بار و نفرت‌پراکنانه استفاده کرده بود که در واقع، سوء‌استفاده از شهرت بیبر محسوب می‌شود.

به گروگان گرفتن توئیتر جاستین بیبر توسط داعش

جاستین بیبر بیش از هر چهره شناخته شده دیگری در توئیتر (به جز اوباما رییس جمهوری پیشین امریکا با ۱۲۲ میلیون دنبال‌کننده) بیش از ۱۱۲ میلیون دنبال‌کننده دارد.

این موضوع به دنبال کشف تازه بزرگترین مجموعه آنلاین کتاب‌ها و مواد تبلیغاتی داعش صورت گرفته است. شبکه خبری بی بی سی اخیرا گزارش داده بود که این مجموعه مجازی را نهادی به نام "موسسه گفت‌وگوی استراتژیک" کشف کرده است و بیش از ۹۰ هزار فایل را دربر می‌گیرد و برآورد می‌شود که ماهانه حدود ۱۰ هزار بازدیدکننده جدید داشته است.

کارشناسان می‌گویند این مجموعه دیجیتال، مرتباً مواد آموزشی و تبلیغاتی جدید در دسترس اعضای گروه داعش گذاشته است.

از بین بردن کتابخانه دیجیتال داعش، کار ساده‌ای نیست چرا که دیتابیس آن در جا‌های جداگانه‌ای قرار دارد.

با وجود این که نهاد‌های مقابله با تروریسم در آمریکا و بریتانیا هشدار‌هایی درباره این کتابخانه دیجیتال دریافت کرده‌اند این مجموعه همچنان درحال گسترش است.

کتابخانه دیجیتال داعش پس از آن کشف شد که "ابوبکر البغدادی" کشته شد. پس از انتشار خبر مرگ البغدادی بسیاری از پست‌هایی که در حمایت از گروه داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد یک لینک کوتاه به همراه داشت.

این لینک‌ها، همانند سرنخ‌هایی پژوهشگران را به اسناد و ویدئو‌هایی به نه زبان مختلف رساند.

این اسناد و ویدئو‌ها شامل جزئیات حملات بنیادگرایان است از جمله حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک و واشنگتن، حملات انتحاری در شبکه حمل و نقل لندن در ماه ژوئیه ۲۰۰۵ و انفجار مرگبار در کنسرت آریانا گرانده در شهر منچستر بریتانیا در سال ۲۰۱۷.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین