کد خبر: ۶۶۹۹۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

کماندوهای ترکیه 320 عضو پ‌ک‌ک را از پای درآورند

وزارت دفاع ترکیه از حمله به مواضع نیروهای «پ‌ک‌ک» ‌در شمال عراق و کشتن و دستگیر کردن شماری زیاد از آن‌ها و مصادره مهمات و تسلیحات اعضای این گروه مخالف دولت مرکزی این کشور خبر داد.
کماندوهای ترکیه 320 عضو پ‌ک‌ک را از پای درآورند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح ترکیه 320 شبه نظامی کرد عضو گروه پ‌ک‌ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) را در شمال عراق از بین بردند.

به نوشته وبگاه «احوال» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد کماندوهای این کشور پس از ورود به پناهگاه‌ها آن‌ها در منطقه «هفتنین» در شمال عراق، ضمن دستگیری یا کشتن نیروهای پ‌ک‌ک تمام سلاح‌ها و مهمات آن‌ها را کشف کردند.

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات‌ پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده‌اند.

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Belgium
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
باور نکنید. آمارهای اینها هم خالی بندیه. 30 ساله میگن روزی چندتاشونو از بین بردیم ولی هیچ خبری نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
1
ای کاش این مشکل قدیمی با مذاکره و گفتگو حل می شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین