کد خبر: ۶۷۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در ایران به ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۱۹۹۲ بیمار و ۱۳۹ فوتی جدید/ ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۱۶ شهریور ۹۹/ شناسایی ۱۹۹۲ بیمار و ۱۳۹ فوتی جدید/ ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در خوزستان گفت: این استان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با خیز ضعیف کرونا مواجه بود اما در اوایل اردیبهشت با شیب صعودی شدید این اپیدمی در موارد ابتلا و بستری مواجه شد و طولانی ترین دوره پیک کرونا را نسبت به سایر استانها تجربه کرد به طوری که در اواخر خرداد موارد بستری و ابتلای کرونا در این استان به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: با همکاری مردم و کادر درمان و رعایت پروتکل ها از تیرماه روند کاهشی کرونا را در این استان شاهد بودیم اما در هفته های اخیر تا حدی از شدت روند کاهشی اپیدمی کرونا در خوزستان کاسته شده است.

لاری گفت: هم اکنون شهرهای آغاجاری، امیدیه و بهبهان در استان خوزستان در وضعیت قرمز و شهرهای آبادان، رامهرمز و لالی در وضعیت هشدار اپیدمی کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی خوزستان ۵۰ درصد است که از متوسط کشوری به وضوح پایین تر است، میانگین استفاده از ماسک در ادارات و بانک ها به ترتیب ۸۵ و ۸۶ درصد است اما در پاساژهای خوزستان ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور امسال ۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خوزستان انجام شده و ۱۶۸ واحد متخلف به مراکز قضایی ارجاع و ۴۰ واحد متخلف پلمپ شدند.

لاری گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان و همه کشور و پرهیز از عادی انگاری و سهل انگاری شاهد خروج شهرهای کشور از وضعیت قرمز و هشدار و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین