کد خبر: ۶۷۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

مجید مجیدی؛ از بچه‌های آسمان تا خورشید

تجربه دیدن فیلم‌های مجید مجیدی نشان داده که او در انتخاب سوژه‌های خود دست بر موضوعاتی می‌گذارد که مورد توجه جهانیان قرار می‌گیرد. فقر و چالش‌های طبقه فرودست که اگر برای جامعه خودمان به علت وفور آن عادی شده باشد اما هنوز می‌تواند جهانیان را متاثر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مجید مجیدی که همگی او را با فیلم «بچه‌های آسمان» می‌شناسند بار دیگر با فیلم جدیدیش «خورشید» بر سر زبان‌ها افتاده است و او حالا به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه لی (رقابتی) شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.

مجیدی با زندگی فرودستان خود را در اوج نگه می‌دارد

تجربه دیدن فیلم‌های مجید مجیدی نشان داده که او در انتخاب سوژه‌های خود دست بر موضوعاتی می‌گذارد که مورد توجه جهانیان قرار می‌گیرد. فقر و چالش‌های طبقه فرودست که اگر برای جامعه خودمان به علت وفور آن عادی شده باشد اما هنوز می‌تواند جهانیان را متاثر کنند.

مجید مجیدی؛ از بچه های آسمان تا خورشید

فیلم رنگ خدا که در مورد محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم است که در مدرسه نابینایان تحصیل می‌کند و برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی‌گردد. فیلم باران که درمورد کارگرانی افغانستانی و روستایی است که در یک برج در حال ساخت مشغول به کار هستند. لطیف کارگر روستایی که مسئول خدمات و تغذیه کارگران نیز هست، باخبر می‌شود که بعد از مجروح شدن یک کارگر افغانی، اینک پسر او رحمت، جایش مشغول کار است.

فیلم «آواز گنجشک‌ها» که در مورد مرد ساده و میانسالی به نام کریم است که در یک مزرعه پرورش حیوانات کار می‌کند و شیفته شترمرغ‌هاست و ارتباط روانی و عاطفی با آن‌ها برقرار کرده‌است. برحسب اتفاق یکی از شترمرغ‌ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی جستجو می‌کند اما موفق به یافتنش نمی‌شود و در نتیجه از کار اخراج می‌شود.

فیلم بچه‌های آسمان که در مورد پسرکی به نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی در مسیر منتظر پایان مدرسه زهرا و آمدن او می شود تا کتانی را از زهرا دریافت و با آن به مدرسه برود.

کودکان کار سوژه جدید مجیدی

مجیدی حالا در فیلم آخرش کودکان کار را سوژه قرار داده است و بازیگرانش را نیز از میان همین کودکان انتخاب کرده است. خورشید فیلمی به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده است. و به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی) شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

خورشید یک فیلم نمادین است .فیلمی در مورد کودکان کار است. داستان فیلم یک فضای ماجراجویانه جالب دارد که تماشاگران از هر گروه سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گروهی که علی به عنوان شخصیت اصلی همراه با دوستانش دارد یک گنگ بامزه است که به خوبی در آن می‌توان حس شاعرانه زندگی و شور و هیجان دوران کودکی و نوجوانی را دید. علی کودک دوازده ساله‌ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می‌گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح‌الله زمانی، صفر محمدی، علی غابشی، علی تقوازاده، بابک لطفی، خواجه پاشا، شمیلاشیرزاد، یوسف صفری بختیاری و محمد مهدی موسوی‌فر بازیگران این فیلم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین