کد خبر: ۶۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

بهرام رادان یا حسن معجونی، کدام شاه بهتری می‌شود؟

بهرام رادان و حسن معجونی در ۲ سریال نمایش خانگی، نقش شاه قاجار را بازی خواهند کرد.
بهرام رادان یا حسن معجونی، کدام شاه بهتری می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

دو سریال نمایش خانگی، «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، قرار است هرکدام به نوعی قصه خود را در دوران ناصرالدین شاه قاجار روایت کنند و به این شخصیت بپردازند. اما گفته شده بهرام رادان در سریال «جیران» نقش ناصرالدین شاه را بازی می‌کند.

دیروز هم خبر حضور حسن معجونی در نقش این شخصیت در سریال «آهوی من مارال» منتشر شد. ناصرالدین شاه در آثار نمایشی با زنده‌یاد عزت‌ا... انتظامی در یاد و خاطر مردم ماندگار شده و شناخته می‌شود، بنابراین انتظارات از بهرام رادان و حسن معجونی برای ایفای این نقش ویژه، بالاست و عملکردشان زیر ذره‌بین خواهد بود.

بهرام رادان ظاهر متفاوت با ناصرالدین شاه

بهرام رادان تا به حال نقش‌های مختلفی را بازی کرده ، اما تجربه بازی در یک اثر تاریخی را نداشته است، به همین دلیل ایفای نقش ناصرالدین شاه قاجار از چند جهت برای او چالش جدید و متفاوتی خواهد بود. از لحاظ فیزیک و چهره، نه تنها شباهت چندانی میان بهرام رادان و ناصرالدین شاه دیده نمی‌شود، بلکه تفاوت‌های زیادی هم بین این دو شخصیت وجود دارد، باید صبر کرد و دید رادان با چه گریمی در این سریال حضور خواهد داشت و از لحاظ ظاهری تا چه اندازه چهره این شاه قاجار را تداعی خواهد کرد. با توجه به سابقه و تجربه‌ای که رادان در زمینه بازیگری دارد، بعید نیست که بتواند از پس بازی در این نقش بربیاید. از طرفی توانایی حسن معجونی در بازیگری نیز ثابت شده است. با همه این‌ها، ایفای نقش در آثار تاریخی که شخصیت‌ها ادبیات خاص و شیوه گفتار متفاوتی دارند، با آثار مربوط به دهه‌های اخیر تفاوت دارد و باید دید کدام یک از این دو بازیگر حضور موفق‌تری در نقش ناصرالدین شاه خواهد داشت.

امتیاز ستاره بودن

بهرام رادان جزو ستاره‌های پرطرفدار سینماست و جز سریال نیمه‌تمام «رقص روی شیشه» تا به حال در سریال دیگری دیده نشده، به همین دلیل حضورش در مجموعه «جیران» برای مخاطب به ویژه طرفدارانش، جذاب است و اولین همکاری‌اش با حسن فتحی برای او، موقعیت ویژه‌ای محسوب می‌شود. این امتیازی است که بهرام رادان نسبت به حسن معجونی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. فارغ از بازیگر نقش ناصرالدین شاه، نمی‌توان سریال «جیران» و «آهوی من مارال» را پیش از تماشای آن‌ها ارزیابی کرد، اما سابقه درخشانی که حسن فتحی در ساخت سریال‌های تاریخی دارد، باعث شده که به «جیران» امیدوار باشیم. این سریال در خصوص زندگی ناصرالدین شاه است و همان طور که از نامش پیداست، درباره یکی از همسران محبوب او «جیران» است. پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، شبنم مقدمی و گلاره عباسی دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

بهرام رادان یا حسن معجونی، کدام شاه بهتری می‌شود؟

حسن معجونی ورود به نمایش خانگی با ناصرالدین‌ شاه

حسن معجونی سابقه بازی در سریال‌هایی مانند «مسافران» و «شمعدونی» را دارد، اما با مجموعه «آهوی من مارال» برای اولین بار حضور در مدیوم نمایش خانگی را تجربه خواهد کرد. این بازیگر هم مانند بهرام رادان تاکنون در سریال تاریخی بازی نکرده و قرار است با این مجموعه در اولین سریال نمایش خانگی خود، نقش چالش‌برانگیزی را بازی کند. برخلاف بهرام رادان، حسن معجونی از نظر فیزیکی کمی به ناصرالدین شاه شباهت دارد و قد و قواره‌اش با این شخصیت تقریبا متناسب است، بنابراین اگر گریم خوب و باورپذیری داشته باشد، احتمالا از نظر ظاهری در مقایسه با رادان، به این شاه قاجار نزدیک‌تر خواهد بود. حسن معجونی از دهه ۸۰ فعالیتش را در سینما آغاز و در چند فیلم سینمایی بازی کرده، اما تاکنون نقش ویژه‌ای که تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه او شود، ایفا نکرده است، به همین دلیل نقش یک شخصیت واقعی آن هم کاراکتری مانند ناصرالدین شاه، برای او چالش پیچیده و جالبی خواهد بود که تا به حال مشابه آن را تجربه نکرده است. «آهوی من مارال» قصه عشق‌های ناصرالدین شاه را روایت می‌کند و به زودی اسامی دیگر بازیگران آن اعلام می‌شود.

 

شوخ‌طبع مانند شاه قاجار

حسن معجونی سابقه زیادی در عرصه تئاتر دارد و می‌توان روی توانایی بازیگری‌اش برای بازی در نقش ناصرالدین شاه، حساب کرد، اما از لحاظ کیفیت بازیگری، میان او و بهرام رادان فاصله محسوسی وجود ندارد. معجونی تا به حال در سریال «مسافران»، «شمعدونی»، فیلم «خوک» و «لتیان» نقش‌هایی که رگه‌هایی از کمدی شوخ‌طبعی داشته‌اند بازی کرده و در این آثار حضور موفقی داشته است. اکنون باید دید این بازیگر در نقش ناصرالدین شاه که طبق توصیف‌هایی که از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی او وجود دارد و گفته شده آدم شوخ‌طبع و بذله‌گویی بوده است، چه خواهد کرد. اگر این بازیگر موفق شود به خوبی نقش این شاه قاجار را بازی کند، با «آهوی من مارال» شاید مهم‌ترین نقشش را در کارنامه‌ خود ثبت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین