کد خبر: ۶۷۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

لوکاشنکو سقوط بلاروس را آغاز تنش‌ها در روسیه دانست

رئیس جمهوری بلاروس در گفتگویی با روزنامه‌نگاران روسی گفت، روسیه هم ممکن است با تنش‌های سیاسی روبرو شود.
لوکاشنکو سقوط بلاروس را آغاز تنش‌ها در روسیه دانست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت:‌ بهتر است در حالت هشیار بمانید. برخی از رویدادهای سیاسی ممکن است به زودی در کشور شما هم اتفاق بیفتد و شاید هم دلیلی برای آنها وجود نداشته باشد. می‌دانید که رهبری روسیه و ما به چه نتیجه‌ای رسیدیم؟ اگر حالا بلاروس سقوط کند، روسیه کشور بعدی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر فکر می‌کنید که یک کشور غنی و ثروتمند نظیر روسیه می‌تواند از پس این اتفاقات بربیاید، اشتباه می‌کنید. من با بسیاری از روسای جمهوری نظیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفتگو داشتم و به او هشدار دادم. هیچ راهی برای مقاومت در برابر آن نیست.

رئیس جمهوری بلاروس در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه چیزی برایش در زندگی بسیار مهم است، گفت: آنچه من را در این وضعیت سر پا نگه می‌دارد،‌ این است که اگر لوکاشنکو سقوط کند، تمام سیستم کشور و بلاروس هم سقوط می‌کند. من یک روز کناره گیری می‌کنم اما به آنها اجازه نمی‌دهم آنچه را که با هم با این مردم و با این نسل ساخته‌ایم، نابود کنند. این چیزی است که در زندگی من خلاصه می‌شود و اینکه چطور کشور تغییر کرده است.

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت که با پیروزی مجدد لوکاشنکو در آن همراه بود، در آشوب به سر می‌برد؛ منتقدان و اپوزیسیون می‌گویند که این انتخابات با تقلب گسترده‌ای همراه بوده و خواستار برکناری لوکاشنکو و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین