کد خبر: ۶۷۰۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

ترکیه در بیانیه‌ای به اظهارات مکرون پاسخ داد

وزارت امور خارجه ترکیه به صحبت های اخیر امانوئل مکرون در قبال مناقشه این کشور با یونان واکنش نشان داده واین صحبت ها را "متکبرانه" و همراه با "رفلکس های استعمارگرانه" خواند.
ترکیه در بیانیه‌ای به اظهارات مکرون پاسخ داد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای در پی صحبتهای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که آنکارا را متهم به "رفتار تحریک آمیز و غیرقابل قبول" در شرق مدیترانه کرده بود، مکرون را به تلاش برای دامن زدن به تنشها و با ریسک مواجه ساختن "منافع عالی تر" اروپا متهم کرد.

این وزارتخانه عنوان کرد: این در حوزه اختیارات مکرون نیست که محدوده قانونی کشوری در دریای مدیترانه یا جاهای دیگر را تعیین کند.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه گفت: مکرون با موضع فردی منافع اتحادیه اروپا را با خطر روبرو می سازد. مکرون با فضل فروشی و همراه با رفلکس های استعمارگرانه به دنبال درس دادن به بقیه است.

همچنین مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز طی ویدیوکنفرانسی با قانونگذاران اتحادیه اروپا از اروپایی ها خواست نقش یک "واسطه صادق" را در مناقشه بر سر مرز دریایی و انرژی با یونان و قبرس ایفا کنند نه اینکه از این دو کشور عضو اتحادیه اروپا طرفداری کنند.

وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا متاسفانه با عمل به عنوان یک دادگاه بین المللی در ضمن دفاع از ادعاهای یک طرف مشکل، خودش تبدیل به بخشی از مشکل شده است. ما بدون پیش شرط حاضر به گفتگو هستیم. اگر یونان بر پیش شرط تاکید کند ما هم بر پیش شرطهایمان تاکید خواهیم کرد. ما خواستار تنش و تشدید تنش نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین